گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

درک، جایی که دریا و کویر به هم می پیوندند

جاذبه های روستای درک چابهار

درک در ۱۷۰ کیلومتری غرب چابهار در بخش زرآباد  شهرستان کنارک واقع شده است. این روستا بر سر راه دو بندر مهم جنوب، یعنی بندر چابهار و بندرعباس و در مسیر ترانزیتی بندر کنارک و بندر جاسک قرار گرفته است. این روستا هوای بهاری دارد و وزش بادهای موسمی از اقیانوس سبب شده تا حتی در فصول گرم نیز نسبت به مناطق دیگر هوای خنک تری داشته باشد. مردمان درک به گویش شیرین بلوچی صحبت می کنند. شغل اکثر مردم ماهی گیری است.

روستای درک تنها جای‌ ایران است که در آن کویر و دریا به هم می‌رسند. از جاذبه های این روستا می توان به تماشای سواحل شنی و مرجانی بدون سنگ در کنار کوه، جنگل، گله‌های گوسفند و بز و شتر، تماشای غروب آفتاب بر روی رمل های سفید کنار دریا اشاره کرد.

از عجایب روستای درک وجود چاه های با آب شیرین و زلال در این روستا است که انواع درختان گرمسیری با همین آب شیرین آبیاری می شوند. در چند متری دریا انواع درختان گرمسیری به ثمر نشسته اند و با حفر چاه دو متری، می توان به آب شیرین و زلال رسید!!! مردم روستا از این آب برای کشت انواع هندوانه، ذرت، نخیلات و … نیز استفاده می کنند.

موج سواری، قایق سواری، شنا و ورزش های آبی ساحلی از امکانات تفریحی این منطقه هستند. از خاصیت درمانی شن های کنار دریا نیز می توان نهایت استفاده را برد.

با این توصیفات می توان گفت درک جایی مناسب برای دیدن عجایب شگفت انگیز در ایران می باشد.

 

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۳ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا