گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید خوراک دام از ضایعات خرما کاهش خروج ارز از کشور را به دنبال دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: تولید انبوه خوراک دام بر پایه ضایعات سرشاخه خرما به دامداران ، کاهش هزینه دامداری و کاهش خروج ارز از کشور را به دنبال دارد.

امیر حسن‌زاده پس از سفر دوروزه خود به شهرستان‌های شرق استان در حاشیه بازدید از کارخانه تولید خوراک دام بر پایه ضایعات سرشاخه خرما و گلخانه ای بم افزود: این طرح ابتدایی و به صورت ابتکاری بوده است که در این خصوص تولید خوبی انجام گرفته است.
او بیان کرد:باید پایلوت آزمایشگاهی و نیاز این طرح توسط مرکز تحقیقات کشاورزی صورت گیرد و به یک جمع بندی علمی برسیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار اظهارداشت: در صورت تایید استاندارد تغذیه دام و تایید با توجه به ظرفیتی که در شهرستان های شرقی استان کرمان مبنی بر وجود ضایعات وجود دارد میتوان این محصول را به دامداران معرفی کرد.
به گفته او می تواند با معرفی این محصول به دامداران باعث کاهش هزینه دامداری و خروج ارز از کشور شد .
حسن زاده ادامه داد: در صورتی که مرکز تحقیقات کشاورزی پای کار بیاید و آیتم های نوع تغذیه دام و اینکه نسبت خوراک تولید شده چقدر همخوانی دارد را شناسایی کند و تاییدیه های لازم گرفته شود به سمت تولید انبوه و معرفی محصول به دامداران خواهیم رفت.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار توضیح داد: با توجه به شعار امسال و بحث دانش بنیان بودن این محصول باید جهادکشاورزی پای کار آید و مطالعات لازم را انجام دهد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا