گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

روستای خانک تفرش

روستای خانک در 30 کیلومتری شهرستان تفرش، در مسیر جاده ساوه – تفرش قرار دارد و از مناطق نمونه گردشگری طبیعی در استان مركزی می باشد. این روستا از دور مانند كیك تولدی به رنگ قهوه ای سوخته به چشم می خورد كه علت آن وجود اكسید آهن در خاك این روستا است.

روستای خانک در ۳۰ کیلومتری شهرستان تفرش، در مسیر جاده ساوه – تفرش قرار دارد و از مناطق نمونه گردشگری طبیعی در استان مركزی می باشد. این روستا از دور مانند كیك تولدی به رنگ قهوه ای سوخته به چشم می خورد كه علت آن وجود اكسید آهن در خاك این روستا است.

روستای خانک دارای رودها و چشمه ها و قنات های فراوانی است که موجب سرسبزی روستا شده اند. قنات خانک دارای شهرتی خاص در بین گردشگران و مردم منطقه است. آبشار خانک نیز از جاذبه های زیبای این روستاست که یک آسیاب سنتی نیز در کنار آن وجود دارد.

روستای خانک دارای رودها و چشمه ها و قنات های فراوانی است که موجب سرسبزی روستا شده اند. قنات خانک دارای شهرتی خاص در بین گردشگران و مردم منطقه است. آبشار خانک نیز از جاذبه های زیبای این روستاست که یک آسیاب سنتی نیز در کنار آن وجود دارد.

خانک دارای آب و هوای کوهستانی است و در منطقه ای کوهپایه ای قرار دارد. پوشش گیاهی آن پوشیده از درخت است و گیاهان دارویی فراوانی در این منطقه می رویند. همچنین این آب و هوا موجب رونق باغ ها و مزارع در روستا شده است. در زمین های پست و بلند این روستا باغات درخت گردو دیده می شود که زیبایی خاصی را به منطقه بخشیده اند. از دیگر محصولات روستا می توان به بادام، توت، زردآلو، آلو سبز، سیب و گيلاس اشاره کرد، اما به طور کلی اکثر میوه ها را می توان در این منطقه پرورش داد. خانک قطب تولید توت در کشور است.

کاروان سرای خانک نیز مربوط به دوره صفوی است و نشان از قدمت این روستا دارد. این کاروان سرا در شهرستان تفرش، بخش مرکزی، دهستان خرازان، روستای خانک واقع شده و در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۳۰۰۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. دیزج،کندج،خراران از روستاهای اطراف روستای خانک محسوب می شوند.

قدم زدن در کوچه باغ های خانک در کنار رودها و چشمه های زیبای آن، لحظات به یادماندنی را برای مسافران و گردشگران خود به ارمغان خواهد آورد که ارزش سفر به این روستای زیبا را دارد.

۰%

امتیاز کاربر: ۳.۵۴ ( ۵ نتایج)
نمایش بیشتر

‫۳ دیدگاه ها

  1. خانک روستایی که دارای کاروانسراسنگی از دوران صفویه ودو قلعه بنامهای قلعه حاج معرفی وقلعه ملاعیسی وآثر باقیمانده دو آسیاب آبی در کوچه باغ رزوه بامردمانی خونگرم واولین مدرسه درسال ۱۱۱۷ درخانه ی مشهدی سیف الله دایرشد که معلم آن آقای کتیرایی بود وقبلی این هم کسانیکه میخواستند درس بخوانند نزدملا عیسی درس می خواندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا