گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

روستای مدرن و زیبای گره بان در کرمانشاه

محصولات روستای گره بان کرمانشاه

روستای گره بان در ۶۴ کیلومتری شهرستان هرسین، در استان کرمانشاه  واقع است. یافتن چند قطعه تبر سنگی در این منطقه که دویست هزار ساله تخمین زده شده اند نشان از قدمت این روستا دارد.

شهرت گره بان به دلیل وجود ساختمان های بلند که به سبک معماری روسی ساخته شده اند و آداب و رسوم مردم این منطقه است. اهالی این روستا از فرقه اهل حق هستند و به دلیل وجود اجاق حضرت آقا بخش و اجاق دیگر بزرگان این فرقه، مکانی مقدس برای اهل حق است. این روستا محل تجمع پیروان این مسلک و برگزاری مراسمات مخصوص بوده و کسانی که به این محل می روند جزو زائران و مریدان محسوب شده و بازارچه هایی از غذا و محصولات محلی هم در این روستا وجود دارد که هر روز به غیر از روز جمعه به صورت نذری از میهمانان پذیرایی می کنند. برای رسیدن به این مکان باید از بلوار بزرگی که بسیار زیبا با گلکاری های هنرمندانه تزیین شده گذشت و هر چقدر که به عمارت اصلی که مقبره است، نزدیک می شوید زیبایی آن دو چندان می شود.

سبک معماری روستای گره بان کرمانشاه

قبل از سفر به این روستا باید از باز بودن روستا اطمینان حاصل کرد زیرا در ماه های اردیبهشت، مرداد، آبان و اسفند به دلیل انجام تعمیر ساختمان‌ها، رسیدگی به امور داخلی، کاشت و برداشت مزارع و باغ ‌ها و استراحت کارکنان و … از ورود گردشگران به داخل روستا جلوگیری می شود.

روستای گره بان در حاشیه رودخانه سیمره قرار دارد و به دلیل داشتن زمین های حاصلخیز کشاورزی، باغداری و دامپروری در این روستا رواج دارد. از دیگر مشاغل مهم مردم روستا پرورش نهال، گیاهان دارویی و فرآوری محصولات به صورت صنعتی است که گلاب و عرقیجات (عرق نعناع) گره بان بسیار مشهور است و به کشورهای خارجی نیز صادر می شود.

در مواقع خاص و به صورت محدود محل اقامت رایگان نیز در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

 

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۴۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا