گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

سیمین ابرو روستای سنگی همدان

روستای سیمین ابرو در 10 کیلومتری شهر همدان و در منطقه ای کوهپایه ای واقع شده است. رودخانه سیمین رود در جنوب شرقی روستا قرار گرفته و نام این روستا نیز از همین رودخانه گرفته شده است.

روستای سیمین ابرو در ۱۰ کیلومتری شهر همدان و در منطقه ای کوهپایه ای واقع شده است. رودخانه سیمین رود در جنوب شرقی روستا قرار گرفته و نام این روستا نیز از همین رودخانه گرفته شده است. بقایای بافت قدیم و ساختمان حمام قدیمی روستا نشانگر سابقه تاریخی این روستاست. قدمت این روستا به دوران قاجار بر می گردد و در شهریور سال ۱۳۸۲ به ثبت ملی رسیده است.

بافت سنگی روستا، معماری پلکانی، کوچه های تنگ و باریک، وجود سراب های فراوان، حمام و خزینه و … از جذابیات های این روستا هستند که موجب می شود هر ساله گردشگران زیادی به این روستا سفر کنند. خانه های این روستا به دلیل شرایط محیطی رو به خورشید ساخته شده اند. همچنین سیمین ابرو دارای طبیعت بکر و کوه های منحصر به فردی است و جز مناطق خوش آب و هوا است. وجود دره های فراوان و زیبایی مانند دره گل ها، دره پیپول، دره علی عسگر، دره جن، دره غول، دره پشت مزارستان، دره یونجه جال، دره سرتاف سیمین خرابه، دره گاودانه، دره پهنه و دره عرب خان به زیبایی این منطقه افزوده است. جریان رودخانه‏ های فصلی سیمین و ورکانه، جریان دایمی آب قنات روستا و چشمه‏ سارهای آن به ویژه در بهار و تابستان، طراوت خاصی به روستا می ‏بخشند. سیمین ابرو دارای معادن سنگ گرانیت سیاه و سنگ سفید است که در چینی سازی از آن استفاده می شود.

آشنایی با بافت روستای سیمین ابرو همدان

اکثر مردم روستا با حرفه باغداری امرار معاش می کنند و گردو، انگور، زردآلو و سیب از محصولات باغی روستا هستند که جلوه ی زیبایی را هم به روستا بخشیده اند. عده ای از مردم روستا نیزبه زراعت مشغولند و محصولات زراعی آن هان شامل گندم، جو، نخود، لوبیا، سیب ‏زمینی، علوفه و سبزیجات می باشند.

قالی، گلیم و جاجیم از محصولات صنایع دستی مردم روستای سیمین ابرو می باشد.

۰%

امتیاز کاربر: ۲.۷ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا