گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

غذاهای لذیذ و خوشمزه مازندرانی

غذاهای محلی مازندران

مازندران به عنوان یکی از شهرهای شمالی ایران دارای غذاهای لذیذ و بسیار خوشمزه ای است. این غذاها بسیار لذیذند و کنار چاشنی های بی نظیری مصرف می شوند. در ادامه به معرفی معروف ترین غذاهای استان مازندران می پردازیم…

خورشت سیر انار

مواد اولیه برای تهیه ی خورشت پرطرفدار و لذیذ مازندرانی پودر موسیر، پودر سیر، نمک، انار، سیر، رب انار، مرغ، پیاز، روغن کنجد و زعفران است. رب انار پایه ی ثابت خیلی از غذاهای شمالی و مازندرانی است. در صورتی که از طعم بادمجان خوشتان می آید حتما عاشق این ترشی خواهید شد چون با خوردن این چاشنی مزه ی بادمجان کبابی نخستین طعمی است که احساس می کنید.

خورشت سیر انار غذای محلی مازندران

نازخاتون

یکی دیگر از غذاهای محلی مازندرانی که مشتاقان بسیاری بین طرفداران بادمجان دارد، ناز خاتون است. ترکیبات اصلی آن بادمجان کبابی و خرد شده، سیر، آبغوره، نعناع، گشنیز و نمک است. ترشی آبغوره و تندی سیر، طعمی بسیار خاص به ناز خاتون می دهد. در صورتی که می خواهید وزن کم کنید، ناز خاتون را در وعده های غذایی خود جای دهید.

نازخاتون غذای محلی مازندران

کئی پلا یا کدو پلو

شاید یکی از متداول ترین غذاهای محلی مازندران، کئی پلا باشد زیرا کدو حلوایی و برنج هر دو در این منطقه به وفور یافت می شوند. کئی پلا به تنهایی یک وعده غذایی برای ناهار است و می توان آن را با ماست و یا نیمرو سرو کرد. کئی پلا یا کدوپلو یک غذای دیگر مازندرانی است که اندکی در ترکیبات اش می توانید خلاقیت به خرج دهید. مواد اولیه برای آماده کردن آن کدوی رنده شده، پیاز، زیره، زردچوبه، گوشت چرخ کرده، برنج و کره ی محلی است.

کدوپلو غذای محلی مازندران

کدوبره مازندران

یکی از غذاهای محلی مازندران که یک غذای گیاهی است و برای گیاه خواران و افرادی است که در رژیم غذایی کاهش وزن هستند. کدوبره از ترکیب سیب زمینی، کدوی سبز، گوجه فرنگی، پیاز، سیر و تخم مرغ و ادویه (نمک، فلفل و زردچوبه) مهیا خواهد شد. تمام مواد اولیه ی این خوراک پخت سریعی دارند.

باقالا وابیج

در بسیاری از غذاهای محلی مازندران از باقلای پلویی استفاده می شود که طعم بی نظیری به غذا می دهد. این غذای لذیذ که از ترکیب باقلا، شوید خشک، تخم مرغ، سیر، کره و روغن، ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین) آماده خواهد شد، معمولاً با برنج شمالی و زیتون پرورده، ماهی شور و ماست خورده خواهد شد.

آغوز مسما

آغوز مسما به علت داشتن گوشت اردک و گردو در ترکیبات خود پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های زیادی را به بدن شما خواهد رساند. این غذای خوشمزه که در ترکیبات خود گردو، پیاز سرخ شده، گوشت اردک،رب انار، آب، شکر، دانه ی ساییده شده ی انار و ادویه (نمک، زرچوبه و فلفل) دارد، با برنج یا نان و انواع ترشی های محلی سرو و خورده خواهد شد.

اغوز مسما غذای محلی مازندران

خورشت آلو

غذایی که ترکیب اصلی آن مرغ و آلو است. آلو یا همان مرغ و آلوی مازندارنی را حرفه ای های آشپزی محلی مازندارنی با طعم ملس مقبول می دانند. مواد اولیه برای تهیه ی این خورشت مرغ تکه شده، دانه ی انار ترش ، آب نارنج، زعفران، پیاز، آلو و مغز گردوی خرد گردیده است. در صورتی که دانه های انار شما ترش باشد برای متعادل سازی طعم خورشت تان می توانید از مقداری شکر کمک بگیرید. این غذا همراه با برنج سرو خواهد شد.

اسپناساک

در صورتی که طرفدار خورشت های سبزی مانند قرمه سبزی و خورشت کرفس هستید، به احتمال زیاد اِسپِناساک هم جزو غذاهای مورد علاقه شما خواهد بود به علت اینکه ترکیبات اصلی آن اسفناج و گوشت قرمز است. مواد اولیه ی این خوراک مازندرانی از گوشت گوسفند یا گاو، اسفناج تازه، برگ سیر ونعناع، سبزیجات معطر، پیاز، هویج، آب و ادویه جات ایجاد شده است.

بیج بیج

این غذا بسیار پرطرفدار و طبخ آن بسیار ساده است. بیج بیج را از ترکیب گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز داغ، زردچوبه، نمک و فلفل تهیه می کنند. بیج بیج را معمولا با کته سرو می کنند، اما در صورتی که غذا را برای شام تان تدارک دیده اید، برای این که سبک تر به رختخواب بروید، نان را جایگزین کته کنید.

مالابیج یا مالاتا

مالابیج یا مالاتا از غذاهای محلی مازندران است. محلی ها این غذا را که از ترکیب ماهی سفید، سبزی های معطر، مغزگردو، رب انار، نمک و فلفل و گلپر مخلوط خواهد شد، با حرارت آتش و زغال آماده می کنند. امروزه با وجود فر ها و ماکرویوها طبخ این غذا آسان تر و سریع تر گردیده است. محلی ها اغلب این غذا را با ماهی سفید نر درست می کنند.

آش کدو

طرفداران آش باید برای یک بار هم که شده طعم آش کدوی مازندرانی ها را بچشند و یک طعم متفاوت را میان غذاهای محلی مازندران امتحان کنند؛ پیش غذایی لذیذ که با کدو، پیاز داغ، عدس، برنج، آب لیمو ترش، شکر و کمی نمک تهیه خواهد شد و طرفداران بسیاری دارد. معمولا به هنگام سرو بر روی این آش نعنا داغ می ریزند و بعضی از کوفته ریزه هم در آن استفاده می کنند.

اش کدو غذای محلی مازندران

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۵ ( ۱ نتایج)
منبع
تاپ تراول
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا