گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

« آلاشت» شهر ملی جاجیم می شود

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آلاشت به عنوان شهر ملی جاجیم و درزیکلا به عنوان روستای ملی حصیر ثبت ملی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم جلالی در ششمین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی اظهار داشت: آلاشت به‌عنوان شهر ملی جاجیم، درزیکلا به‌عنوان روستای ملی حصیر و بهشهر شهر ملی گلیچ انتخاب شده است.

وی با اشاره به سفر امروز به مازندران، خاطرنشان کرد: پرونده‌ها بررسی و نقاط ضعف و قوت مورد ارزیابی و پس از سنجش ظرفیت‌ها و تأیید وزیر میراث فرهنگی حکم صادر می‌شود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه باید هنر صنایع‌دستی به معیشت خانواده‌ها کمک کند، تصریح کرد: شاه باجی خانم‌ها و ملأ خان جان‌ها باید امتداد پیدا کنند چرا که تمامی این نقش‌ها و فرهنگ‌ها باید تغییر شکل و تغییر کاربری پیدا کنند.

جلالی با تاکید بر اینکه باید هنرمندان صنایع‌دستی برای محصولات جدید و کاربری‌های جدید تلاش کنید، از مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران خواستار تحقیقات مکتوب و چند رسانه‌ای با پیوست فیلم و عکس بگذارید تا بتوانیم به حوزه اقتصاد و روح مادرانه‌ای که همیشه جاودان متصل شویم.

همچنین در حاشیه این نشست داوری اولین جشنواره صنایع‌دستی دست آفرید های هنر ایرانی بسیج هنرمندان برگزار شد و از ۱۰ هنرمند برتر تجلیل شد.

۰%

امتیاز کاربر: ۳.۸ ( ۱ نتایج)
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا