گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هاگياه
تازه‌ها

بهترین گیاهان برای تقویت استخوان

گیاهانی برای تقویت استخوان

استخوان‌ها مهم‌ترین و ضروری‌ترین اعضای بدن هستند چرا که هرچه قوی‌تر باشند، سلامت، تندرستی و تناسب اندام‌های بدن بیش­تر تامین می‌شود. گیاهان دارویی مختلفی نیز برای سلامت استخوان‌ها وجود دارد. ۵ نمونه مؤثرگیاهان دارویی که ضمن تقویت استخوان‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر تحلیل و آسیب‌دیدگی کمک کند، به شرح زیر می باشند.

۱) اسفناج: با مصرف اسفناج از بیماری‌هایی از قبیل پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی، سرطان روده و بیماری‌های مفصلی می‌‌توان پیشگیری کرد‌. اسفناج شامل مقدار زیادی کلسیم است که برای رشد و سلامت استخوان‌ها لازم است و از بروز پوکی استخوان پیشگیری می‌کند و از این رو در دوران بارداری، شیردهی و خصوصاً در خانم‌های یائسه مفید است.

۲) تخم کتان: دانه‌های تخم کتان سبب کاهش کلسترول، تثبیت قند خون، جلوگیری از پوکی استخوان، کمک به کاهش وزن، افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می‌شوند. تخم کتان از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری می‌کند.

۳) بادام: بادام محتوي مقدار زيادي چربي غير اشباع و بسياري از مواد مغذي است، از جمله: کلسيم و منيزيم. اين عناصر براي استحکام استخوان‌ها استفاده مي‌شوند. مقدار کلسيم در ۲۵-۲۰ عدد بادام بيشتر از ۴/۱ فنجان شير است. پس براي جلوگيري از پوکي استخوان يک منبع غني مي‌باشد. به طور کلي، بادام غني‌ترين منبع غير حيواني کلسيم است.

۴) کلم بروکلی: کلسیم موجود در بروکلی به میزان کلسیم موجود در شیر است. در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند یا کمبود کلسیم دارند بسیار مفید است. با وجود این بدلیل وجود ویتامین D در شیر برای بیماران پوکی استخوان، شیر منبع کلسیم بهتری است. کلم بروکلی غني‌ترين منبع آهن در میان گیاهان بشمار می ­رود.

۵) کنجد: کنجد منبع بسیار خوبی از مس، کلسیم، منیزیم و روی است. مس در فعالیت نوعی آنزیم موثر است که برای اتصال کلاژن و الاستین مورد نیاز است. کلاژن و الاستین در ساختار، قدرت و قابلیت ارتجاع رگ‌های خونی، استخوان‌ها و مفاصل مهم هستند.

گیاهان دیگری نیز مانند علف لیمو، گیاه دم اسب، قاصدک، آب قاشقی و بابونه نیز برای تقویت استخوان موثر می باشند.

 

۰%

امتیاز کاربر: ۵ ( ۱ نتایج)
منبع
سایت بیتوتهخلایق
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا