گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای حبشی در همدان

روستای حبشی از روستاهای هدف گردشگری استان همدان است و بافت پلکانی آن در دامنه کوه ˈزریله ˈ مرتفعترین کوه منطقه ،‌چشم انداز دل نوازی بوجود آورده است .

روستای حبشی از روستاهاي تاريخي همدان در ۲۷ کیلومتری غرب اسدآباد واقع شده و از توابع بخش پیرسلمان به مرکزیت شهر آجین است و اهالی این روستا با ۴۰۰ نفر جمعیت به شغل دامداری و کشاورزی مشغولند و به زبان شیرین کردی صحبت می کنند.

حبشی در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان آب و هوایی سرد و خشك دارد در فصل بهار كوه‏های اطراف روستا با گونه‏های متنوعی از گیاهان خودرو پوشیده می شود .

بافت روستای حبشی

این روستا بافتی پلکانی همانند روستای ماسوله دارد که بر دامنه مرتفع‌ترین کوه منطقه یعنی کوه زریله قرار دارد که از چشم انداز زیبایی برخوردار است به طوری که با عبور از کوچه‌هایی با شیب بالا مناظر زیبا، چشم‌انداز دلنوازی را به وجود آورده است.

برخی از خانه‌های روستا هم دو طبقه است که طبقه فوقانی مسکونی بوده و طبقه زیرین به انباری و یا محل نگهداری دام اختصاص دارد.

مردم روستا برای جلوگیری از نفوذ سرما دیوار خانه های خود را به صورت ضخیم چیده اند و خانه ها معمولاً در و پنجره‏های كوچك و چوبی دارند.

اهالی روستای حبشی

در بیشتر زمین های کشاورزی روستای حبشی در همدان عدس، جو، گندم و نخود کشت می شود. برخی از روستاییان هم به باغداری مشغول هستند که محصولات باغ شان شامل: آلبالو، زرد آلو، گیلاس، بادام، گردو، سیب، گلابی،انجیر و انگور می شود. زنان روستا به  پخت نان سواد، آش‌های کاچی و سماق شهر‌ه‌اند؛ مواد اولیه این غذا‌ها هم از  آغوش خاک زرخیز زمین‌های زراعی روستا تامین شده است مو سیر کشت شده در زارعت اهالی همیشه همنشین آش‌هاست و به شهر‌های دیگر هم صادر می شود.

آثار تاریخی روستا

آثار تاریخی روستا هم تپه‌های تاریخی ایوانی و کولالی، چال چال و  «ایواندره» با قدمتی با قدمتی در حدود  عصر پارینه سنگی، را می‌بینید. همچنین قنات‌ها  و چشمه‌های روستا فرح بخشی و سبزی خود را به روستا هدیه دادند.

روستای حبشی اسدآباد به دلیل داشتن آب و هوای فوق العاده و شرایط اقلیمی خوب و همچنین دارای قدمت تاریخی به عنوان یکی از روستای طرح هدف گردشگری انتخاب شده است.

سرسبزی مراتع، رویش گونه‏ های گیاهی متنوع دارویی و گل‏های رنگارنگ طبیعی و وجود غاری زیبا منظره ای چشم نواز پدید آورده و حبشی را از سایر روستا ها متمایز ساخته است.

با سایر روستاها آشنا شوید:

سیمین ابرو روستای سنگی همدان
گشانی روستایی در دامنه های الوند
روستای اُجاق شهرستان رزن

 

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا