گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

زنگ خطر آفت سطح آب در روستاهای استان زنجان

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: بیش از ۱۰۰ روستای استان زنجان از نعمت آب شرب بهره‌مند هستند.

علی‌محمد نادرخانی صبح امروز (۵ آذرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سطح استان زنجان چندین پروژه جدید تامین آب تعریف شده است، اظهار کرد: در تعدادی از روستاهای استان پروژه آبرسانی در درست اجرا است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال با اتمام برخی از پروژه‌ها، بیش از ۱۰۰ روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: البته باید به موضوع کاهش بارندگی و افت سطح سفره‌های آب زیرزمینی اشاره کرد که این مسئله باعث کاهش سطح آب و مشکلاتی در تامین آب روستاها شده است.

این مسئول با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف و انجام امور فرهنگی در نحوه درست از منابع آبی، خاطرنشان کرد: خشکسالی، تغییرات اقلیمی و توزیع و مقدار بارش‌ها سبب شده که اکثر منابع آبی در روستاها از دست برود.

به گزارش ایسنا، استفاده از روش‌های نوین آبیاری باعث افزایش‌ بازدهی محصولات به ۹۰ درصد و تولید محصول بالاتر خواهد بود و در کنار آن از صرفه‌جویی سه برابری در منابع آبی خواهیم داشت.

گفتنی است حرکت به سمت آبیاری مدیریت شده، یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای حفظ منابع آبی است موضوعی که مردم و مسئولان به آن توجه کنند.

تولید لوازم آبیاری متناسب با کیفیت آب ساختمان خاک، تبخیر و تعرق چهار فصل ایران مقوله‌ای حائز اهمیت است که یک کارآفرین زنجانی با تولید انواع سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی با ظرفیت ۲۹ هزارهکتار برای کاهش مصرف ۹۰ درصدی آب در بخش کشاورزی قدمی موثر برداشته است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا