گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای ساس یا اسلام آباد نوشهر

فلسفه نام گذاری این روستا از سلسله ساسانیان بر گرفته شده است و مردمان بسیار مهمان نوازی دارد.

روستای ساس یا اسلام آباد یکی از روستاهای شهرستان نوشهر و بخش کجور واقع شده است. که مسیرهای ارتباطی این روستا از چالوس دوآب و از رویان جاده آب پری راه دارد.

همچنین در حال حاضر روستای ساس با جمعیت ۱۰۰ نفره بین روستاهای کینج و کیاکلا قرار دارد. این روستا که داخل دره ای قرار گرفته که کوه ها و جنگل ها این روستا را احاطه کردند و به واقع یکی از زیباترین منطقه کجور به حساب می آیند.

فلسفه نام گذاری این روستا از سلسله ساسانیان بر گرفته شده است و مردمان بسیار مهمان نوازی دارد. ساکنین روستای ساس به لحاظ دینی، مسلمان بوده و غالب به اتفاق نیز شیعه مذهب می باشد.

آب و هوا

روستای ساس یا اسلام آباد دارای آب وهوایی معتدل و مر طوب می باشد. هوا در اکثر مواقع نظم فصلی ندارد و به همین علت نمی توان آن را به وضوح در یکی از گروه های فصلی قرار داد. زمستان های این منطقه بسیار سرد و با بارش برف همراه است و دارای تابستان هایی معتدل و مرطوب است. میزان بارندگی در این منطقه بسیار زیاد است و همین امر موجب تنوع پوشش گیاهی شده است. تنوع جانوری در این منطقه بسیار زیاد است که شامل جانوران اهلی و غیر اهلی می شود.

اقتصاد روستای ساس

با دارا بودن پوشش گیاهی در روستای ساس، اغلب مردمان این روستا به کار کشاورزی، باغداری و دامپروری مشغول هستند. از محصولات زراعی و باغی این روستا می توان به گندم، جو، گیلاس، گردو و فندق اشاره کرد.

نویسنده: عرفان نجار

 

بیشتر بخوانید:

روستای لاویج مازندران با تلفیق چشمه آب گرم و جنگل
روستاي نوا از استان مازندران
روستای جواهرده در رامسر

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۵۸ ( ۳ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا