گروه مشاوران برندینگ فراسو
گياه
تازه‌ها

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی از گیاهان زیبا و گلدار است که بومی کشور تانزانیا است. این گل در فضاهای بسته آپارنمانی  و محل های کم نور به خوبی رشد می کند و در تمام طول سال گل می دهد. گل‌های آن  به رنگ‌های آبی و بنفش ارغوانی، سفید و صورتی، زرشکی و قرمز هستند و برگ‌های مخملی و کرکدار سبز پر رنگ آن نیز به جذابیتش افزوده است. تا سال 2013 حدود ۱۸ هزار نوع برای این گل ثبت شده و دارای تنوع بالایی است.

بنفشه آفریقایی از گیاهان زیبا و گلدار است که بومی کشور تانزانیا است. این گل در فضاهای بسته آپارتمانی و محل های کم نور به خوبی رشد می کند و در تمام طول سال گل می دهد. گل‌های آن  به رنگ‌های آبی و بنفش ارغوانی، سفید و صورتی، زرشکی و قرمز هستند و برگ‌های مخملی و کرکدار سبز پر رنگ آن نیز به جذابیتش افزوده است. تا سال ۲۰۱۳ حدود ۱۸ هزار نوع برای این گل ثبت شده و دارای تنوع بالایی است.

نگهداری از بنفشه آفریقایی:

نور:

بنفشه به نور متوسط تا زیاد ولی غیر مستقیم نیاز دارد. نور مستقیم باعث سوختن برگ ها می شود و نور کم نیز جلوی گل دهی آن را می گیرد. بنابراین بهترین نور برای آن آفتاب پنجره جنوبی است، ولی باید به صورت غیر مستقیم و از پشت یك پرده نازك به آن بتابد.

خاک:

بنفشه آفریقایی به خاک سبک و استریل برای رشد نیاز دارد و برای گلدهی بهتر است از خاک نسبتا اسیدی استفاده شود. تركیب پرلیت و پیت ماس بهترین خاك برای رشد آن است.

دما:

دمای مناسب برای رشد و گلدهی بنفشه آفریقایی بین ۱۸ الی ۲۶ درجه سانتی گراد می باشد ولی دمای ایده آل آن ۲۲ درجه است. دمای پایین ۱۳ درجه موجب نابودی بنفشه آفریقایی می شود.

آبیاری:

بنفشه به آبیاری زیاد حساس است و تماس مستقیم قطرات آب روی برگ های آن باعث قارچی شدن و از بین رفتن گیاه می شود. برای آبیاری بنفشه آفریقایی باید از آب مقطر یا آب جوشیده سرد استفاده کرد چون املاح آب باعث خشکیدن بنفشه می شود. بهترین روش آبیاری آن آبیاری زیر گلدانی است که زیر گلدانی را پر از آب کرده و اجازه می دهید تا ریشه های گیاه آب را جذب کنند.

رطوبت:

این گل به رطوبت خیلی کم نیاز دارد تا خشکی هوا را بگیرد. خشکی هوا باعث خشک شدن غنچه های بنفشه می شود.

تکثیر:

این گیاه به روش های مختلف مانند تقسیم بوته، قلمه و کاشت بذر تکثیر می شود. بهترین روش تکثیر بنفشه آفریقایی گرفتن قلمه برگ و کاشت آن می باشد.

تکثیر قلمه برگ برای گل بنفشه آفریقایی

کوددهی:

خاك بستر بنفشه آفریقایی خاك سبكی است و گلدان آن هم معمولا كوچك است بنابراین  تغذیه آن با كود ضروری است تا گل دهی خوبی هم داشته باشد. وقتی گیاه كوچك است باید برای رشد آن از كودهای رشد با تركیب مساوی از نیتروژن، فسفر و پتاسیم استفاده كرد و برای افزایش گلدهی نیز می توان میزان فسفر آن را افزایش داد.

نکات:

  • اگر برگ های گیاه ریز شده اند باید گلدان آن را تعویض کنید.
  • آبیاری زیاد موجب پوسیدگی ساقه و گل ها می شود.
  • هوای سرد موجب پژمردگی گل ها و ریزش برگ ها می شود.
  • غبار پاشی در آفتاب و یا آبیاری از بالا موجب ایجاد لکه‌ های قهوه‌ ای روی برگ ها می شود.
  • گرم و خشک بودن محل نگهداری و نیاز به آبیاری موجب پیچش برگ ها و خشکی گیاه می شود.

 

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا