گروه مشاوران برندینگ فراسو
گياه
تازه‌ها

شرایط نگهداری از گل زینتی سوسن آفریقایی

آشنایی با گل سوسن آفریقایی (آگاپانتوس)

سوسن آفریقایی یا آگاپانتوس گلی بسار زیبا از خانواده سوسن و بومی آفریقای جنوبی است. سوسن آفریقایی جزگونه های همیشه سبز، چندساله و علفی است که دارای تنوع زیاد می باشد. گل آذین آن چتری که روی ساقه ی گل دهنده بلند قرار گرفته و به رنگ های آبی و سفید وجود دارد. برگ های آن نیزه ای شکل هستند و تا ارتفاع ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی متر رشد می کنند. این گل در تابستان گلدهی دارد و از کاربردهای آن در فضای آزاد، تثبیت تپه ها و شیب ها و همچنین جلوگیری از فرسایش است.

اشنایی با گل سوسن آفریفایی

شرایط نگهداری سوسن آفریقایی:

خاک: خاکی که سوسن آفریقایی در آن رشد می کند باید دارای زهکش بالایی باشد. میزان کمپوست در خاک باید به حد معینی باشد تا آب و رطوبت زیاد در خود نگه ندارد که موجب پوسیدگی ریزوم ها و طوقه گیاه شود.

نور: در روز به ۵ تا ۶ ساعت نور مستقیم برای گلدهی نیاز دارد. اگر نور کافی دریافت نکند، گلدهی صورت نمی گیرد.

آبیاری: مقاوم به کم آبی است. آبیاری آن باید به صورت منظم انجام گیرد و آبیاری بیش از اندازه موجب از بین رفتن ریزوم ها می شود. بهترین زمان برای آبیاری زمانی است که خاک رطوبتش را از دست بدهد.

دما: بهترین دما برای رشد و گلدهی گیاه دمای ۱۸-۲۱درجه سانتی گراد است و در دمای بالاتر نیاز آبی بیشتری پیدا می کند. در دمای کمتر از ۱۰درجه کم کم فعالیتش متوقف می شود و برگ هایش را از دست می دهد.

کود: برای افزایش گلدهی گیاه می توانید ماهی یک بار در فصل رشد، از کودهای گلدهی استفاده کنید.

روش تکثیر: تکثیر این گل از طریق کاشت بذر و تقسیم ریزوم هاست.

آفات و بیماری: حلزون، کنه تار عنکبوتی و شپشک آرد آلود از جمله آفات سوسن آفریقایی هستند و بیماری هایی مانند بیماری پوسیدگی ریشه و ریزوم، لکه برگی های قارچی و یا باکتریایی نیز این گیاه را تهدید می کنند.

 

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا