گروه مشاوران برندینگ فراسو
خاك و خاك ورزي
تازه‌ها

خاک مناسب برای رشد گیاه چه ویژگی هایی دارد؟

شرایط خاک مناسب برای گیاهان مختلف

خاک بستر رشد گیاه می باشد بنابراین انتخاب بهترین بستر برای رشد بالاتر و افزایش عملکرد امری ضروری می باشد. انتخاب نوع خاک برای گیاه بستگی به گیاه مورد نظر، شرایط محیطی رشد و محل پرورش گیاه دارد.

گیاهان مختلف شرایط تغذیه ای متفاوتی دارند که خاک باید مواد غذایی لازم برای رشد بذر را دارا باشد. در این زمینه می توان از خاک های آلی یا غیر آلی استفاده کرد. خاک های آلی دارای موجودات زنده میکروسکوپی هستند که با فعالیت خود باعث تولید مواد مغذی در خاک می شوند و بارها می توان از آن ها استفاده کرد. در مقابل خاک های غیر ارگانیک قرار دارند که شامل کود گیاهی و کمپوست و هوموس است که بعد از یک بار استفاده دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. کود و مواد مغذی که در این خاک وجود دارد توسط انسان قرار داده شده است.

بهتر است از خاک های با وزن متوسط و سبک برای رشد گیاه استفاده کرد، چون خاک های سنگین اجازه نمی دهد هوا به اندازه ی کافی در اختیار گیاه قرار بگیرد و می تواند باعث خفگی ریشه شود. همچنین اگر بیش از حد خیس شوند، آب را در خود نگه می دارد و باعث پوسیدگی گیاه می شود.

زهکشی خاک یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه نمود. برخی از گیاهان به آب کمی نیاز دارند بنابراین باید از خاک هایی که سبک هستند و زهکشی خوبی دارند، برای آن ها استفاده کرد.

خاک های بسته بندی هم در بازار موجود می باشند که میزان مواد مغذی و کود در آن ها متناسب با انواع گیاهان موجود است و می توان از آن ها استفاده کرد.

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۴ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا