گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

امسال روز جهانی خاک با شعار “خاک سرآغاز غذا” برگزار می‌شود

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک امسال با شعار "خاک سرآغاز غذا" در ۱۴ آذر ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «فریبرز عباسی» در حاشیه هفتمین نشست کمیته فنی و اجرایی بزرگداشت روز جهانی خاک گفت: مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک به صورت ملی در تهران و همچنین در کلیه استان‌های کشور با محوریت معاونت آب و خاک و مشارکت دفتر نمایندگی سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران، انجمن علوم خاک ایران و سایر بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: هدف اصلی از برگزاری روز جهانی خاک، فرهنگ‌سازی و توجه به مقوله مدیریت و حفاظت از منابع خاک است.

عباسی گفت: روز جهانی خاک در تهران در تاریخ ۱۴ آذر ماه با حضور مقامات و مسوولان عالی رتبه کشور در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف متولی در بخش‌های دولتی و خصوصی و تشکل‌ها، در برگزاری روز جهانی خاک مشارکت خواهند داشت.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش به منظور فرهنگ‌سازی خاک در مدارس و جامعه دانش‌آموزی و مشارکت دانش‌آموزان به عنوان همیار خاک در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، از دیگر برنامه‌های این رویداد با محوریت موسسه آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی تحت عنوان “دانش‌آموزان؛ کانون‌های جوانان روستایی” است که این برنامه هم با هدف فرهنگ‌سازی خاک، در نسل‌های پایه و جوان برگزار خواهد شد.

همچنین تقدیر از خادمان خاک، الگوی موفق و بهره‌برداران پیشرو از دیگر برنامه‌های جانبی در روز جهانی خاک امسال خواهد بود و سعی شده این روز پربارتر و موثرتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا