گروه مشاوران برندینگ فراسو
مكانيزاسيون
تازه‌ها

برای تزریق کود در آبیاری قطره ای چه تجهیزاتی لازم است؟

تجهیزات تزریق کود در آبیاری قطره ای

یکی از مزایای آبیاری قطره ای تزریق کود از طریق سیستم آبیاری به درون مزرعه است. برای این کار از سه روش عمده استفاده می شود که عبارتند از:

۱-پمپ های تزریق کود: ساده ترین وسیله برای تزریق کود پمپ های پیستونی یا دیافراگمی هستند. این پمپ ها با برق یا بنزین کار می کنند و کود را از یک تانک دریافت و با فشار وارد لوله آبیاری می کنند.

۲-ونتوری: در طرح های کوچک آبیاری استفاده از ونتوری ساده ترین وسیله می باشد. ونتوری درون لوله آبیاری تعبیه می شود. سرعت آب در قسمت تنگ شده آن زیاد و برعکس از فشار آب کاسته می شود. این کاهش فشار باعث می شود کود که در مخزن خود از فشار بالاتری برخوردار است به داخل لوله مکیده شده و با آب مخلوط گردد.

۳-تانک های اختلاف فشار: کودپاشی با تانک اختلاف فشار زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که غلظت دقیق کود در داخل سیستم زیاد مورد نظر نباشد. برای این منظور یک وسیله کاهش فشار مانند شیر فشار شکن در داخل لوله آبیاری نصب می شود، لذا در دو طرف آن اختلاف فشار ایجاد می شود. به طوری که فشار در بالادست شیر زیاد و در پایین دست آن کمتر خواهد بود، در نتیجه آب از قسمت بالادست که فشار زیادتری دارد وارد قسمت تحتانی تانک کود شده و از طریق شیلنگ تعبیه شده در بالای تانک کود محلول موجود در آن به پایین دست شیر فشار شکن وارد و همراه با جریان آب وارد سیستم می گردد. با این روش می توان کودهای جامد را هم وارد تانک کرد تا آب به تدریج آن را حل کند و سپس وارد سیستم شود.

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۲۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا