گروه مشاوران برندینگ فراسو
گياه
تازه‌ها

پرورش درختچه کاملیا

کاملیا درختچه ای همیشه سبز و زینتی با گل های قرمز، صورتی، سفید که در محیط باز پرورش آن معمول تر است، خانواده آن (ته آسه) و بومی چین و ژاپن و کره است، برگ های سبز و تیره آن با گل های زیبای قرمز رنگ تضاد رنگی ایجاد می نماید که بسیار جذاب است، حتی الامکان از جابجا نمودن و چرخاندن گلدان پرهیز نمایید در غیر این صورت شکوفه های آن قبل از باز شدن می ریزند، گل ها در طول فصل پاییز تا اوایل بهار شکوفا می گردند، خاک اسیدی را دوست دارد و تکثیر آن در منزل مشکل است.

درختچه ی کاملیا همیشه سبز و زینتی با گل های قرمز، صورتی، سفید که در محیط باز پرورش آن معمول تر است، خانواده آن (ته آسه) و بومی چین و ژاپن و کره است، برگ های سبز و تیره آن با گل های زیبای قرمز رنگ تضاد رنگی ایجاد می نماید که بسیار جذاب است، حتی الامکان از جابجا نمودن و چرخاندن گلدان پرهیز نمایید در غیر این صورت شکوفه های آن قبل از باز شدن می ریزند، گل ها در طول فصل پاییز تا اوایل بهار شکوفا می گردند، خاک اسیدی را دوست دارد و تکثیر آن در منزل مشکل است.

نیازها:

نور: احتیاج به نور شدید دارد ولی ازآفتاب ظهر بیزار است.

دما: در بهار و تابستان حداکثر درجه حرارت ۲۱ و حداقل آن در زمستان ۱۳ درجه سانتی گراد است.

آبیاری: در بهار هفته ای دو بار گیاه را آبیاری نمایید ولی در تابستان هفته ای یک بار کافی است، مجددا دفعات آبیاری را افزایش و در پاییز به هفته ای دو بار برسانید، آب باید فاقد املاح باشد و حتی الامکان از آب باران استفاده کنید، زهکش را همیشه بازدید نمایید.

رطوبت: غبار پاشی هفته ای یک بار با آب ولرم و سبک پیشنهاد می گردد، موقعی که گیاه در گل است غبارپاشی را متوقف نمایید.

تغذیه: در اوایل بهار با کود آهن تغذیه نمایید، در طول بهار و تابستان با مایع غذایی و یا مواد جامد محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی هر دو هفته یک بار گیاه خود را تغذیه مصنوعی نمایید.

خاک مناسب: واکنش خاک باید اسیدی باشد، از پیت و شن استفاده نمایید.

تعویض گلدان: هر دو سال یک بار در اوایل پاییز قبل از ظهور غنچه ها گلدان را تعویض نمایید، زهکش باید کاملا باز باشد.

تمیز نمودن برگ ها: غبار پاشی برای تمیز شدن برگ ها کافی است، در زمانی که گیاه غرق در گل است غبارپاشی نکنید، از مواد براق کننده شیمیایی حتی الامکان استفاده ننمایید، در صورت لزوم هر ماه یک بار، مواظب گل ها و غنچه ها باشید.

تکثیر: ریشه دار نمودن قلمه های نیمه چوبی.

درختچه ی زیبای کاملیا احتیاج به رطوبت شدید دارد و در معتدل خارج از اتاق یا گلخانه قابل پرورش است.

درختچه ی زیبای کاملیا احتیاج به رطوبت شدید دارد و در معتدل خارج از اتاق یا گلخانه قابل پرورش است.

نکته: بعضی مواقع عوامل متضاد علائم یکسانی را در اندام گیاهی ایجاد می کنند. اکثر گیاهان نسبت به آبیاری بیش از اندازه و تشنگی شدید عکس العمل همانند دارند، شرایط را دقیقا بازدید نمایید.

تامین رطوبت در تمام طول سال هفته ای یکبار با آب ولرم و سبک گیاه را غبار پاشی نموده به طوری که گل ها خیس نشوند، جهت تامین رطوبت دائمی و پایدار مقداری سنگ ریزه در داخل زیر گلدانی ریخته و به آن طوری آب اضافه نمایید که ته گلدان ها با آب در ارتباط نباشد، در غیر این صورت خاک گلدان ها باتلاقی شده و ریشه ها می پوسند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
پارسینه
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا