گروه مشاوران برندینگ فراسو
گياه
تازه‌ها

شرایط نگهداری از گل حسن یوسف

حسن یوسف گیاهی متنوع و مقاوم

گیاه حسن یوسف (Coleus) هم جز گل های آپارتمانی محسوب می شود و هم در شرایط بیرون می تواند رشد کند. این گیاه از خانواده نعناعيان است. حسن یوسف بومی مناظق استوایی و به خصوص کشور مالزی و دیگر مناطق شرق آسیا می باشد. تنوع رنگی آن زیاد می باشد و دارای بیش از ۶۰ گونه مختلف است، دارای ساقه های چهارگوش است و برگ های متنوع سبز مایل به زرد، زرد طلایی، قرمز یا ارغوانی مایل به سیاه دارد.

شرایط نگهداری حسن یوسف:

رطوبت: رطوبت مورد نیاز گیاه حسن یوسف، رطوبت ۵۰ تا ۷۰ درصد است.

نور: به نور خورشید نیاز مند است اما نباید در معرض نور مستقیم باشد.

دما: بهترین دما برای رشد گل حسن یوسف، ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است.

خاک: خاک مورد نیاز گیاه حسن یوسف باید مخلوطی از خاک برگ، خاک باغچه و ماسه باشد.

آبیاری: گلدان حسن یوسف نباید خشک باشد و باید دائما آبیاری شود. در صورت عدم آبیاری کافی برگ ها بی حال می شوند. آبیاری بیش از حد نیز باعث سیاه شدن ساقه گیاه می شود.

کود: هر دو هفته یک باردر فصل بهار و زمستان، می توان آن را با کودهای مایع آبیاری کرد.

هرس کردن: هرس برای گل حسن یوسف بسیار ضروری است. مخصوصا در فصل گرم و فراهم بودن شرایط مطلوب که رشد آن زیاد است. گیاه را باید کوتاه نگه داشت و هر بهار گلدان را تعویض کرد.

روش تکثیر: برای تکثیر هم می توان از روش قلمه زدن استفاده کرد، به این صورت که قلمه هایی از این گیاه را جدا کرد و در خاک سبک قرار داد و ریشه دار می شود. همچنین با قرار دادن قلمه در آب به راحتی می توان گیاه را ریشه دار کرد. روش دیگر نیز کاشت بذر است.

آفت: شپشك آرد آلود بزرگ‌ترين دشمن حسن‌يوسف در آپارتمان است. این شپشک به ساقه ها و برگ ها می چسبد و برای رفع آن باید برگ‌ها را زير آب ولرم شست تا اين آفت‌ها از ساقه جدا شوند. در صورتی که تعداد شپشک ها زیاد باشد باید همه ی ساقه ها و برگ ها را تا سطح خاک هرس کرد. حسن‌يوسف نسبت به هرس شديد، مقاوم است.

 

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا