گروه مشاوران برندینگ فراسو
کسب و کارها
تازه‌ها

کاشت آلوئه ورا کارآفرینی کم هزینه و سود آور

مزیت های کشت آلوئه ورا 

اگر به دنبال یک کسب و کار ارزان با درآمد زایی بالا هستید کاشت آلوئه ورا  یکی از بهترین گزینه هاست. کشت گیاه دارویی آلوئه ورا به عنوان پرسودترین کشت در جهان شناخته می شود که در ۱۰۰ سال اخیر در کشورهای مختلف توجه ویژه ای به آن شده است. آلوئه ورا گیاهی از خانواده سوسن و با گل های زرد است. برگ های آن سخت آبدار و نیزه ای شکل هستند. آلوئه ورا یا صبر زرد، علاوه بر اینکه خاصیت دارویی زیادی دارد در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت عصاره، ژل، کپسول و پودر عرضه می شود و در آب میوه، شربت و کمپوت به مصرف می رسد. آلوئه ورا در درمان برخی از بیماری ها مثل کمردرد موثر است. پرورش آلوئه‌ورا از سه قسمت برگ، پاجوش و شکوفه‌اش سودآور است. از ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود دارد برای مصارف بهداشتی آرایشی (ژل،کرم،شامپو و…) هم استفاده می شود.

کشت آلوئه ورا دارای مزیت های فراوانی است که عبارتند از:

  • نیاز به آب کم و امکان آبیاری با آب شور و سخت
  • مقاوم در مقابل آفات و عدم نیاز به کود و آفت کش ها
  • سازگاری با زمین های شور،
  • داشتن ۲ محصول همزمان(برگ و پاجوش)
  • عدم نیاز به تجهیزات و ادوات گران قیمت کشاورزی
  • امکان ثمر دهی در زمین های خارج از رده و غیرحاصلخیز
  • قابلیت برداشت تا ۲۰ سال
  • قابلیت بار دهی در ۴ فصل سال
  • زنده ماندن گیاه بدون آبیاری تا یک سال

کاشت آلوئه ورا در مناطق سردسیر مستلزم گلخانه می باشد و باید هزینه های مربوط به آن را هم در نظر بگیرید. اگر هم قصد پرورش آلوئه ورا را در مناطق گرمسیری دارید باید سایه بانی را برای آن آماده کنید.

بهترین دمای هم برای کشت آلوئه ورا دمای هوای بین ۲۰ تا ۳۰ درجه است و البته بهترین دما برای کشت آن دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه است که ایده آل تراست، در مناطق گرم تر هم در صورت وجود سایه می توان به کشت پرداخت. آلوئه در هر نوع خاکی، قابل کشت است ولی خاک های با بافت سبک مانند خاک شنی لوم با زهکشی بالا، بهترین بستر کشت برای آن می باشد. در صورت استفاده از سیستم آبیاری قطره ای در گلخانه  نیز میزان آب مورد استفاده به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

میزان تولید آلوئه‌ورا در شرایط گلخانه ای دارای بازدهی بیش تر و با کیفیت تری است. پرورش آلوئه‌ورا پتانسیل صادرات را هم داراست. در حال حاضر نیز برگ، بوته، پاجوش و حتی محصولات فرآوری شده آن نیز به کشورهای مختلف صادر می شوند. شما حتی می توانید این کار را در یک فضای کم مثل پشت بام منزل شروع کنید و درآمد کسب کنید.

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۲۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا