گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز کاشت پیاز در شهرستان طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: کاشت محصول پیاز در شهرستان طارم آغاز گردید، پیش بینی می گردد در سال زراعی 1399-1400 حدود 90 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کاشت پیاز اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، مجتبی اسکندری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد:  کاشت محصول پیاز در شهرستان طارم آغاز گردید، پیش بینی می گردد در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حدود ۹۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کاشت پیاز اختصاص یابد.

اسکندری گفت:  تعداد ۱۵۰ بهره بردار به کشت و کار این محصول اشتغال دارند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

وی بیان کرد: پیش بینی می گردد حدود ۲۸۸۰ تن محصول پیاز در سال زراعی جاری برداشت شود. زمان برداشت این محصول در شهرستان طارم اوایل مردادماه تا اوایل شهریور ماه است.

او گفت: رقم مورد کشت در این شهرستان رقم محلی طارم می باشد که دارای عملکرد و کیفیت بسیار بالائی است و محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان به استانهای همجوار، از جمله گیلان، قزوین ، تهران و سایر استانهای کشور صادر می‌شود.

مدیر شهرستان اشاره کرد: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت شهرستان در خصوص محصول پیاز، تامین نهاده های مورد نیاز، برگزاری برنامه های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و توصیه های فنی و همچنین تنظیم بازار است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا