گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

باقلای خشک طارم در راه بازار

رئیس جهادکشاورزی طارم گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان طارمی امسال ۴۹۰۰ تن محصول باقلای خشک روانه بازار کنند.

مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملیات برداشت محصول باقلا در طارم، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، حدود ۱۷۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۸۰۰ نفر از بهره‌برداران منطقه به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۹۰۰ تن محصول باقلای خشک در سال زراعی جاری در طارم برداشت شود.

این مسئول با پرداختن به این موضوع که همه ساله برداشت باقلا در این شهرستان از نیمه دوم خرداد شروع شده و تا نیمه اول تیرماه ادامه دارد، عنوان کرد: ارقام مورد کشت در این شهرستان محلی است.

اسکندری متذکر شد: کشت این محصول همانند سایر نباتات خانواده لگومینوز، به دلیل توانایی تثبیت ازت هوا بسیار با اهمیت بوده و در تناوب با سایر محصولات، موجب افزایش تولید آن‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر مصرف داخل و استان، به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود، گفت: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت جهادکشاورزی طارم در خصوص محصول باقلا، تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و تنظیم بازار است.

به گزارش ایسنا، باقلا از خانواده حبوبات و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. باقلا یکی از غنی‌ترین منابع فیبر و پروتئین در میان مواد غذایی است، به ‌طوری‌ که در هر ۱۰۰ گرم باقلا ۲۶ میلی‌گرم پروتئین و ۲۸ میلی‌گرم فیبر وجود دارد.

خواص باقلا در کمک به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بسیار موثر است. به‌ علاوه در میان مواد غذایی، باقلا یکی از موادی است که بیشترین مقادیر فولات را دارد. با خوردن فقط یک لیوان باقلای پخته می‌توانید ۱۷۷ میکروگرم معادل ۱۷۷ هزارم میلی‌گرم فولات دریافت کنید.

فولات برای سوخت و ساز انرژی مفید بوده و به تقویت سیستم عصبی کمک می‌کند. همچنین به تولید گلبول‌های قرمز سالم‌تر کمک‌ کرده و برای خانم‌های باردار هم فواید بسیاری دارد.

همچنین برخی تحقیقات نشان می‌دهد مصرف باقلا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و افسردگی را نیز کاهش داده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا