گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشت حبوبات در تناوب کشت غلات، میزان بازده غلات را بیشتر خواهد کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر کشت حبوبات در تناوب کشت غلات تاکید کرده و گفت: اینکار میزان بازده غلات را بیشتر خواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبرفتحی درجلسه کارگروه تولیدات گیاهی درگذشت آقای بهاری همکارسازمان تعاونی روستایی را به خانواده و تمامی همکاران تسلیت گفته و در ارتباط با ویروس کرونا گفت: باید به روشهای پیشگیری ومراقبتی دقت شود واز تصمیمات ستادکرونا و پشتیبانی و پیروی کرد چر اکه ساده ترین و موثرترین راه پیشگیری همان ضدعفونی و رعایت فاصله است که بر همه بخش‌های سازمان و ادارات وابسته ابلاغ شده است.

وی هدف از جلسات را مشورت و همفکری برای گرفتن یک تصمیم یا کمک برای اجرای یک تصمیم دانست و گفت: تشکیل دهندگان جلسات باید دقیقاً بدانند که چه اهدافی را در جلسات دنبال کنند و مشخص کنند که اعضای جلسات چه وظیفه ای دارند در شرایط حاد کرونایی باید از وقت جلسات برای همفکری، تجزیه و تحلیل، تصمیم و اقدام برای کاری استفاده کرد.

فتحی با تاکید بر مزارع الگویی گفت: ظرفیتهایی که ایجاد شده نباید بدون استفاده بماند و مراکز خدمات دولتی وجود دارد که می توان در آنها تعهد ایجاد کرد و سهم هایی به آنها داد و خدماتی را از آنها خواست و وظایفی را به آنها محول کرد.

فتحی در ارتباط با کشت دانه های روغنی گفت: روش‌هایی که مهندس وفابخش معاون زراعت وزارت متبوع  توصیه می کنند کاملا علمی بوده و برنامه هایی برای اجرایی کردن آن وجود دارد وامروز مانند گذشته اصراری فقط به کشت کلزا وجود ندارد و با توجه به استعداد خاک هر منطقه،  می توان دانه های روغنی مختلف را کشت کرد حال با توجه به این مطلب باید مناطق مختلف استان را بررسی کرده و با توجه به استعداد خاک منطقه ، اقدام به کشت دانه های روغنی کرد.

وی به هدف از کاشت حبوبات و علوفه در تناوب غلات اشاره نموده و گفت: هدف از کشت این محصولات کمک به بهره برداران کشاورزی بوده تا کنار کشت محصول اصلی بتوانند درآمدی نیز از این بخش کسب کنند و ضمن تامین قسمتی از نهاده های دامی برای دامداران، تاثیر مثبت کشت این نوع محصول روی کشت محصول اصلی و غالب است که هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی نیز همین مورد سوم است.

وی با بیان اینکه محصول غالب در زراعت، کشت گندم است و کشت کلزا و حبوبات در تناوب با آن تاثیر مثبت در خاک دارد و باعث می شود کشت گندم بازده بیشتری داشته باشد افزود: اگر این روند در کشت پاییزی تداوم داشته باشد حتماً ثمره بیشتری خواهد داشت و هدف سازمان نیز همگام با این طرح  است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا