گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افزایش قیمت جهانی غلات‌/ قیمت گوشت در بالاترین سطح تاریخی خود

سازمان کشاورزی و خواربار ملل متحد گزارش داد در ماه می قیمت غلات و گوشت در بازار جهانی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از فیداستاف، سازمان کشاورزی و خواربار ملل متحد، فائو، در گزارش خود نسبت به شاخص قیمت مواد غذایی اعلام کرد که در ماه می قیمت برخی مواد غذایی در بازار جهانی کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است متوسط شاخص قیمت مواد غذایی در بازار جهانی ۱۵۷.۴ واحد بوده که نسبت به ماه آوریل ۰.۹ درصد پایین آمده است. فائو اعلام کرده که این دومین ماه پیاپی است که شاهد کاهش شاخص قیمت مواد غذایی در جهان هستیم.

با این حال شاخص قیمت مواد غذایی در می سال جاری ۲۲.۸ درصد نسبت به می سال ۲۰۲۱ بالاتر است. فائو اعلام کرده قیمت روغن گیاهی، شکر و لبنیات در بازار جهانی کاهش یافته اما شاهد افزایش قیمت غلات و گوشت در بازار جهانی هستیم.

نکته مهم این گزارش این است که شاخص قیمت گوشت در ماه می به ۱۲۲ واحد رسیده که در بالاترین سطح تاریخی خود قرار گرفته است. دلیل افزایش شاخص قیمت گوشت نیز افزایش قیمت گوشت طیور اعلام شده که تأثیر کاهشی افت قیمت دیگر انواع گوشت را خنثی کرده است.

فائو گفته دلیل رشد قیمت گوشت طیور اخلال در چرخه تأمین آن ناشی از درگیری نظامی در اوکراین و موارد اخیر آنفلوآنزای پرندگان بوده است.

منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا