گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای ییلاقی دیورش رودبار

روستای دیورش بصورت کوهپایه ای می باشد که شامل 11محله کوچک و پراکنده و دارای پستی و بلندی ها ، دره ها ، تپه های متعدد می باشد وضعیت توپولوژی روستا بصورت پراکنده می باشد.

روستای دیورش یکی از دیدنی های رودبار است که در ۷ کیلومتری بخش توتکابن قرار دارد و از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار محسوب می‌شود.

روستای دیورش دارای قدمتی ۵۰۰ ساله است که آثار تاریخی کشف شده در آن گواه این ادعاست. پل تاریخی گِل پل یکی از دیدنی های روستای دیورش است.

روستای دیورش بصورت کوهپایه ای می باشد که شامل ۱۱محله کوچک و پراکنده و دارای پستی و بلندی ها ، دره ها ، تپه های متعدد می باشد وضعیت توپولوژی روستا بصورت پراکنده می باشد.

رودخانه ای که اصلی ترین شاهرگ حیاتی این روستاست، از سرچشمه سفید آب، چشمه ها و رودخانه های بالادست تشکیل شده است از سمت شمال به جنوب روستا را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده است.

روستای دیورش ازسمت غرب به روستاپنجخاله( بصورت راه مالرو و پیاده رو است ) از سمت جنوب به روستای شرکوه با جاده خاکی که تنها راه ارتباطی به روستااست.

ضمناً از سمت شمال و شرق به جنگل متصل شده است. فاصله روستا تا شیرکوه ۳.۵ کیلومتر و تا شهر توتکابن که مرکز بخش است ۷کیلومتر می باشد.

آب و هوای روستا مرطوب کوهستانی است، ییلاق موجود در روستا که در بالادست آن قرار دارد لارنه نام دارد که در پای قله درفک است و از دیگر ییلاقات: چالسراکی، زردگلی ، دیوخانی، لنگه می‌باشد که در منطقه عمارلو قراردارند و اهالی در فصل بهار و تابستان به آنجا کوچ می‌کنند.

جنگل‌های انبوه منطقه دیورش با گونه‌های بلوط، توسکا، افرا، راش، چنار و میوه‌های جنگلی مانند ازگیل، آلوچه،گلابی وحشی، زالزالک و خرمالو با درختانی بلند و سر به فلک کشیده، یک چشم‌انداز طبیعی بی‌نظیر را خلق کرده‌اند.

ازجانوران موجود در جنگلهای روستا گراز وحشی ، جوجه تیغی ، خرس ، روباه ، و گرگ می‌باشد که ازجمله زیانهای وارده به روستا توسط گراز حمله به محصولات کشاورزی و باغی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:
روستای پارودبار گیلان
روستای گردشگری رویین اسفراین
روستای فوشه ، نگینی زیبا در قلعه رودخان فومن

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا