گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای فوشه ، نگینی زیبا در قلعه رودخان فومن

روستای فوشه در 22 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن قرار گرفته است و یکی از روستاهای همجوار قلعه رودخان است که مردم این روستا، روی زمین های سرسبز چای کار می کنند.

روستای فوشه در ۲۲ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن قرار گرفته است و یکی از روستاهای همجوار قلعه رودخان است به طور دقیق تر از روستای قلعه رودخان به سمت روستای فوشه ۴ كیلومتر فاصله است. فوشه از جنوب و جنوب غربی به ارتفاعات کوهستانی و جنگل‌های زیبا و از سمت شرق به روستای حیدرآلات و قلعه رودخان ختم می‌شود.

بیش از ۲۰۰ نفر در این روستا زندگی می‌کنند که در دامنه های این روستا، زمین های سرسبز چای وجود دارد که مردم روستا بر روی آن ها کار می کنند یا کرم ابریشم پرورش می‌دهند.

این روستا دارای پوشش گیاهی متراکم از انواع درختان راش؛ ممرز؛ لرگ؛ خرمندی؛ توسکا؛ افرا؛ و در ارتفاعات و نزدیک‌های غار سرخ دار می‌باشد. در دل جنگل های بکر این روستا بقعه‌ای را پیدا می کنید که متعلق به آقا شیخ جمال است و در کنار تراس رودخانه ای قرار دارد، تراسی که گرداگرد آن درختان زیبای شمشاد قرار دارند رودخانه آن نیز یک رودخانه دایمی و پر آب بوده و در نهایت به تالاب انزلی می ریزد. در دو طرف رودخانه، خانه های روستایی با بافت سنتی و قدیمی را به صورت پراکنده می بینید، در روستا محله های مختلفی وجود دارد که در هر کدام از آن جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد.

غارخون فوشه با دهلیز‌ها و دالان‌های متعدد از غارهای دیدنی استان گیلان به شمار میاد که در قلب جنگل‌های فوشه قرار دارد.”خون” در زبان محلی به چشمه گفته میشود و به دلیل وجود چشمه‌ها در کنار غار این اسم بر روی آن نهاده شده است.

بیشتر بخوانید:

روستای پارودبار گیلان
لباس‌ محلی گیلان، شادترین لباس محلی
دریاچه ی عروس در روستای حلیمه جان

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا