گروه مشاوران برندینگ فراسو
کسب و کارها
تازه‌ها

مزایای راه اندازی کارگاه خشک کنی میوه و سبزیجات

کارآفرینی با خشک کنی میوه و سبزیجات

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی جامعه، مشاغل خانگی می توانند راهکاری موثر برای کاهش بیکاری و حتی توسعه اقتصادی باشند. یکی از این مشاغل خانگی خشک کردن میوه است. امروزه استفاده از میوه خشک شده به دلایلی مانند ماندگاری بسیار بالا، حفظ خواص میوه، قابلیت استفاده از طعم میوه های مختلف در فصولی که آن گونه کشت و برداشت ندارد و حتی استفاده از میوه هایی که در اقلیم های خاص قابلیت کشت ندارد رو به افزایش است.

از طرفی همه ساله مقادیر زیادی از محصولات کشاورزی به دلایلی از جمله عدم وجود سردخانه کافی یا عدم توان مالی کشاورزان برای نگهداری محصولات خود در این مکان ها، کوتاه بودن زمان تازه خوری، شرایط بازار و عرضه همزمان محصولات کشاورزی و کاهش قیمت و نبود مشتری برای محصولات و عوامل دیگر از بین می رود که هزینه های هنگفتی را بر بخش کشاورزی وارد می کند. بنابراین میوه خشک کنی راه حلی موثر در این زمینه می باشد.

انواع میوه ها مانند سیب، زردآلو، انجیر، هلو، لواشک، انگور، کشمش، گلابی و … را می‌توان خشک کرد، برای مثال برگ زردآلو و انگور خشک شده برای هوش به شدت مفید و انجیر خشک شده در افزایش حافظه موثر است. امروزه میوه خشک جز تنقلات گران قیمت بوده و اکثرا در میوه فروشی ها و آجیل فروشی های لوکس و با قیمت بسیار بالا عرضه می شود.

کار خود را می توانید از یک اتاق ۱۲ متری شروع کنید. تجهیزاتی که برای میوه خشک کنی نیاز است عبارتند از: دستگاه خشک کن که دارای ظرفیت‌های مختلفی است، دستگاه خرد کن میوه، یک دستگاه وکیوم برای بسته بندی و یک یخچال صندوقی.

مراحل کار:

  • شست و شو
  • پوست کنی
  • دستگاه خشک کن
  • بسته بندی

خشک کردن سبزیجات نیز شغلی پرسود است. برای خشک کردن سبزیجات در ابتدا به وان های شست و شو نیز نیاز خواهید داشت.

به طور کلی دانستن علم تولید و دستیابی به آن و آگاهی از نیاز بازار اصلی ترین موارد برای ورود به این عرصه می باشند. بهتر از قبل از تولید انبوه به بازاریابی پرداخته و پس از یافتن مشتری به تولید بپردازید. قنادی ها، فروشگاه های آجیل و تنقلات می توانند مشتریان خوبی در این زمینه باشند.

 

 

 

 

 

۰%

امتیاز کاربر: ۱.۲۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا