گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

روستای برنت روستای خان ها

روستای برنت از توابع شهرستان سوادکوه

روستای برنت واقع در دهستان خانقاه، از توابع شهرستان سوادکوه مازندران است. تقریبا ۵ کیلومتر بعد ازسوادکوه، در سمت راست جاده، تابلوی روستای برنت قرار دارد. این روستا با تمدنی طولانی در جنوبی‌ترین نقطه شهرستان سوادکوه، از طرف شرق به جنگل‌ها و مراتع و از سمت غرب، به جاده خطیرکوه و رودخانه اسبه منتهی می‌شود. روستای برنت در حدود ۲ الی ۳ هزار سال قدمت دارد. این موضوع از بناهای تاریخی روستا حاشیه روستا تخمین زده شده است. از بناهای تاریخی می توان به کوشک اردشیر بابکان، حمام، عمارت علی محمدخان، مسجد، مدرسه علمیه و قبور گبری اشاره کرد که علاقمندان زیادی را به سمت خود جلب می کنند.

در این روستا خان ها و افراد بزرگی زندگی می کردند که با حاکمان اجتماعی در ارتباط بودند و نسبت به روستاهای اطراف دارای امکانات و شرایط مالی بهتری بودند.

از جاذبه های این روستا یخچال های طبیعی، کوه های سر به فلک کشیده، جنگل های انبوه، چشمه های آب معدنی مانند سرخ رز واو، سید بی بی وااو، اوکسر وااو، داوود وااو و چشمه های پر آب و جریان رودخانه دلاور رود که از سرشاخه های رودخانه ی تلار  هستند؛ می باشند. همچنین این روستا فضای مناسبی برای دوچرخه سواری دارد و طبیعت زیبای آن ساعاتی خوشی را برای شما به ارمغان می آورد.

شغل مردم روستا نیز دامداری و کشاورزی است.

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۶۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا