گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سهم زنان در اشتغال بخش کشاورزی ١١ درصد است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ایران سهم زنان در بخش کشاورزی ۱۱ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم خاوازی امروز در حاشیه همایش ملی صندوق های خرد محلی که به مناسبت روز جهانی زنان روستایی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در ایران سهم زنان در اشتغال بخش کشاورزی ۱۱ درصد و در دنیا ۴۰ درصد است و امروز با تفاهم نامه ای که برای تشکیل هزار صندوق خرد روستایی منعقد شد، این سهم افزایش خواهد یافت.

خاوازی اضافه کرد: چرا که هر صندوق تقریبا ۳۰ عضو دارد که این اعضا می توانند در بخش های مختلف آموزش ببینند و تسهیلات دریافت کنند و بر مبنای این هدف تاکنون وزارت جهاد کشاورزی ۳ هزار مربی در روستاها پرورش داده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه سازمان ملل  سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۹ را کشاورزی خانواده نامگذاری کرده، گفت: روز ۲۳ مهر نیز به عنوان زنان روستایی و عشایری نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: آموزش زنان روستایی و تأمین تسهیلات خرد از برنامه هایی بوده که در سال های اخیر در دستور کار ما قرار داشته، به همین دلیل بعد از اینکه هسته اولیه صندوق های خرد روستایی تشکیل شد، سایر بخش ها مثل صندوق کارآفرینی امید به این طرح پیوستند و ۱۸۰۰ صندوق خرد روستایی شکل گرفت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا