گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آیا تهاتر نهاده دامی با گوشت به نفع دامداران خواهد بود؟

طرح تهاتر دام با نهاده در قالب تولید قراردادی این سوال را مطرح می‌کند که آیا این اقدام در نهایت به نفع دامداران خواهد بود و یا باعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود؟

 معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که برای تامین گوشت قرمز از منابع داخلی و کاهش هزینه تولید برای تولیدکنندگان تهاتر دام سبک و سنگین با نهاده در قالب تولید قراردادی و در چهار قطب کشور اجرا می‌شود.
به گفته وی نهاده‌ها طبق قراردادهای منعقده، تحویل تولیدکنندگان می‌شود و در پایان پرورش، محصولات یا دام و یا گوشت تولیدی روانه بازار خواهد شد. همچنین قیمت‌ها به روز و بر اساس توافق با تولید کننده تعیین می‌شود.
افشین صدر دادرس – مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور – در پاسخ به این سوال که آیا تهاتر نهاده‌های دامی با گوشت می‌تواند به دامداران کمک کند یا خیر؟ گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در حال حاضر نمی‌تواند پول دام سبک و سنگینی را که از دامداران خریده پرداخت کند و بیش از دو ماه است که این تاخیر اتفاق افتاده به همین منظور قصد دارد که در قبال پول دامداران به آنها نهاده تحویل دهد.
وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت طرح این است که شرکت پشتیبانی امور دام می‌خواهد با چه قیمتی نهاده‌ها را در اختیار دامداران قرار دهد. اگر این شرکت با قیمت بازار، نهاده‌ها را به دامداران تحویل دهد قطعا می‌تواند کمکی به دامداران باشد، ولی اگر جو و ذرت با قیمت دولتی تحویل داده شود قطعا به صرفه نیست.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد: البته باید در نظر داشت که همه هزینه‌های دامداران نهاده نیست و آنها هزینه دامپزشکی، کارگر، آب و برق و…معیشت هم دارند.
احمد مقدسی_ رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران نیز در این باره گفت: شرکت پشتیبانی امور دام می‌گوید به جای پول گوشت‌هایی که خریداری کرده تهاتر با نهاده دامی صورت بگیرد، اما در بخش دام سنگین حدود ۳۰ درصد امکان تهاتر وجود دارد و مابقی باید به صورت پول باشد تا دامدار بتواند گوساله خریداری و پرواربندی کند.
وی با بیان اینکه پیشنهاد کردیم ۳۰ درصد به صورت تهاتر با نهاده و ۷۰ درصد پول باشد، گفت: برخی از گاوداران تهاتر را انجام داده‌اند و برخی نیز انجام نداده‌اند، زیرا اجباری در کار نیست.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا