گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ۷۵ درصد محصولات کشاورزی کشور در روستاها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور توجه به حوزه اقتصاد روستایی را مهم دانست و گفت: ۷۵ درصد محصولات کشاورزی کشور در روستاها تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین مدنی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه ۷۲ واحد گلخانه لیموترش در روستای خرماکلای قائمشهر، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور در حوزه زیرساخت‌های روستاها کارهای بسیار خوبی انجام شده است که در نرم‌های جهانی از خیلی از کشورها بالاتر است.

وی افزود: اما با توجه به این پیشرفت‌ها و همه خدمات جمهوری اسلامی چرا ما شاهد مهاجرت جوانان از روستاها هستیم، که اینجا بحث اقتصاد تأثیر گذار است.

عنوان کرد: رئیس جمهور وقت از ابتدای دولت بر اقتصاد روستاها تأکید و توجه داشتند و در حوزه‌های سیاست گذاری و زیرساخت‌های روستایی تأکید کردند.

معاون توسعه روستایی کشور تصریح کرد: توجه به معیشت مردم و اقتصاد کشور یک اصل است و روستاها مولد هستند و اقتصاد کشور را تأمین می‌کنند، بیش از ۵۴ درصد از تولیدات کشور از روستاها است و بیش از ۷۵ درصد از محصولات کشاورزی کشور در روستاها تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد روستاها تصمیمات مهمی در شورای عالی جهاد سازندگی انجام شده، گفت: به دستور ریاست جمهور که باید ردیف روستایی در بودجه کشور ردیف مستقل باشد به رغم اینکه ۲۷ و نیم درصد از سهم تولید ناخالص ملی در روستاهاست، اما بودجه کشور فقط ۶تا۷ درصد به روستاها اختصاص پیدا می‌کرد که توجه به مستقل بودن بودجه روستاها اصلی است که در برنامه ۱۴٠۲ مورد توجه قرار خواهیم داد.

مدنی با تأکید بر اینکه که روستاها نباید هیچ گونه وابستگی داشته باشند، بیان کرد: در بحث اقتصاد در روستاها موضوع اشتغال مهم است که روستاها از معیشت محور به روستاهای مولد تبدیل شوند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا