گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

درخواست کشاورزان بریتانیایی برای عدم ممنوعیت مزرعه خورشیدی

به گفته روزنامه گاردین، صاحبان زمین‌های کشاورزی در بریتانیا از هر کسی که پس از کناره گیری اخیر لیز تراس به قدرت می‌رسد، می خواهند تا برنامه‌های نخست وزیر مستعفی برای ممنوعیت احداث مزارع خورشیدی در زمین‌های کشاورزی را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، روزنامه گاردین روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که صاحبان زمین‌های کشاورزی در بریتانیا از هر کسی که پس از کناره گیری اخیر لیز تراس به قدرت می‌رسد، می خواهند تا برنامه‌های نخست وزیر مستعفی برای ممنوعیت احداث مزارع خورشیدی در زمین‌های کشاورزی را لغو کند.

یک انجمن زمین‌داران به این روزنامه گفت که داشتن پنل‌های خورشیدی در زمین‌های کم‌بازده به آنها اجازه می‌دهد به تولید مواد غذایی در سال‌های بد کمک کنند و برق ارزانی را برای مزارع و مناطق محلی فراهم کنند.

بنا بر گزارش‌ها، تراس که روز پنجشنبه استعفا داد به همراه وزیر محیط زیست خود، برنامه ریزی کرده بودند که پنل های خورشیدی را در بیشتر زمین های کشاورزی انگلیس ممنوع کنند. در این برنامه قرار بود به دلیل امنیت غذایی، عنوان طبقه بندی “کم بازده” به “بهترین و با ارزش ترین” زمین تبدیل شود.

بر اساس اعلام وب سایت خبری کشاورزی فارمینگ یوکی Farminguk، این طرح باعث “ناراحتی و شگفتی” صاحبان این زمین‌ها شده است.

گاردین به نقل از هری تیچر، یک کشاورز انگلیسی نوشت: برای ما این منبع درآمد ثابت است. ما بدون شک از پنل‌های خورشیدی خود بیشتر از کشاورزی درآمد داریم.

بنا بر این گزارش، صنعت کشاورزی بریتانیا به شدت از بحران انرژی آسیب دیده است. در ماه اوت، مجله هفتگی کشاورزان گزارش داد که کشاورزانی که نیاز به تمدید قراردادهای انرژی خود در پاییز امسال داشتند، با افزایش هزینه‌ها تا ۴۰۰ درصد مواجه شدند.

به گزارش مجله اینسایدر، یک مزرعه در بریتانیا با قبض سالانه ۱۷ میلیون دلاری برای گاز طبیعی مورد نیاز برای گرم کردن گلخانه های خود مواجه است.

در سپتامبر، دولت لیز تراس یک بسته حمایتی شش ماهه را برای کمک به مشاغل این کشور، از جمله مزارع و شرکت‌های روستایی، برای پرداخت هزینه گاز و برق اعلام کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا