گروه مشاوران برندینگ فراسو
کسب و کارها
تازه‌ها

پرورش پرندگان زینتی، کارآفرینی جذاب و پرسود

آشنایی با پرورش پرندگان زینتی

امروزه با توجه به شهرنشینی و  ماشینی شدن زندگی، مردم به نگهداری پرندگان زینتی در منازل خو علاقمند شده اند. بنابراین پرورش پرندگان زینتی یکی از راه های کسب درآمد در این زمینه می باشد. این کار نیاز به سرمایه ی کمی دارد و در یک فضای کوچک، با تجهیزات کم نیز می توان شروع به این کار کرد. آشنایی با چگونگی پرورش پرندگان و قیمت آن ها در بازار برای انتخاب نوع پرنده پرورشی باید مد نظر قرار داده شود. برخی از پرندگانی که پرورش آن ها آسان تر است و بازار پرسودی هم دارند عبارتند از:

 فنچ

فنچ پرنده ای کوچک و اجتماعی است. که فنچ  به دلیل قیمت مناسب و زاد و ولد آسان رکورددار بیشترین نگهداری در جهان بین پرندگان زینتی است. این پرنده ی کوچک در راسته ی گنجشک سانان قرار می گیرد. دارای رنگ های متنوع و زیبایی می باشد و صدای جیک جیک ملایمی هم دارد.

 مرغ عشق

مرغ عشق ها پرندگانی بسیار اجتماعی هستند و تمایل به زندگی گله ای دارند. این پرندگان بین مردم بسیار محبوب هستند در صورت غذای کافی، به سرعت زادآوری می کنند. پرورش مرغ عشق به سرمایه و فضای زیادی هم نیاز ندارد.

قناری

قناری ها را هم می توان با سرمایه ی کم خریداری نمود و تکثیر کرد. این پرندگان برای زندگی در قفس بسیار مناسب اند و پرندگانی مقاوم و قابل تربیت هستند. عمر نسبتا طولانی دارند و نوع نر صدای زیبایی دارد. برای پرورش قناری یک جفت  قناری نر و ماده را تحت شرایطی کنار هم می گذارند، پس از اینکه قناری ماده تخم گذاشت باید در شرایطی خاص از تخم های نطفه دار نگهداری نمایید تا تبدیل به جوجه شوند.

کاسکو

کاسکو جز پرندگان زینتی گران قیمت می باشد. این پرنده در راسته ی طوطی سانان قرار می گیرد و به آن طوطی خاکستری آفریقایی نیز می گویند. کاسکو توانایی بالایی در تقلید صدا دارد و از همین رو بسیار پر طرفدار است.

مرغ مینا

مرغ مینا یک پرنده ی کوچک از راستای گنجشک سانان می باشد . مرغ مینا هم توانایی بالایی در تقلید صدا دارد. توانایی یادگیری مرغ مینا فقط تا یک سالگی است و پس از آن توانایی یادگیری اش به شدت کاهش می یابد. بهترین راه برای پرورش بالای این پرنده، جوجه کشی از تخم نطفه دار با استفاده از دستگاه های اتوماتیک جوجه کشی می باشد.

عروس هلندی

عروس هلندی از راسته ی طوطی سانان است و از زیباترین پرندگان زینتی است. جنس نر عروس هلندی باهوش تر از نوع ماده ی آن می باشد و همچنین چنانچه از ابتدا با جوجه ی عروس هلندی صحبت کردن را تمرین کنید، پس از مدتی کلمات را یاد می گیرد. برای پرورش این پرنده نیاز به یک جفت عروس هلندی دارید. البته این پرندگان به راحتی با هم جفت نمی شوند و برای جفت کردن آن ها باید کمی زمان بگذارید.

 

۰%

امتیاز کاربر: ۲.۱۵ ( ۲ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا