گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تاثیر قیمت زیتون سبز بر میزان تولید روغن زیتون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: قیمت خوب فروش زیتون سبز موجب شده است که باغداران زیتون کمتری را به روغن گیری اختصاص دهند.

سروش ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برداشت زیتون در این شهرستان رو به پایان است،اظهار کرد: امسال قیمت خوب زیتون سبز موجب شد که باغداران ترجیح دهند کمتر از زیتون ها روغن گیری کنند و بیشتر به صورت زیتون سبز به فروش رفت.

وی افزود: سالهای گذشته ۴۰ تا ۴۵ درصد زیتون را به روغن گیری اختصاص می دادند این در حالیست که امسال فقط ۳۰ درصد زیتون ها برای روغن گیری اختصاص یافته است.

شرایط آب و هوایی تولید زیتون را کاهش داد

ابراهیمی ادامه داد: ما پیش بینی می کردیم امسال تولید زیتون خوبی را در رودبار شاهد باشیم اما شرایط آب و هوایی به نفع تولید زیتون نشد و به همین دلیل امسال نسبت به سال گذشته زیتون کمتری تولید شد و این امر نیز یکی دیگر از دلایل کاهش تولید روغن زیتون رودبار است.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه کیفیت روغن زیتون رودبار خوب است و بازار پسندی بالایی نیز برخوردار است، تصریح کرد: رودبار برندی معتبر برای زیتون گیلان است و برای فروش در همه استان های کشور مورد استقبال است.

کیفیت روغن زیتون رودبار بهتر از زیتون های دیگر استانهای کشور

وی در خصوص میزان کیفیت روغن زیتون رودبار نسبت به روغن زیتون دیگر استانهای کشور گفت: از نظر سطح زیرکشت میزان باغات زیتون برخی از استانها از رودبار جلوتر رفته اند اما هنوز درصد روغن و کیفیت روغن زیتون هایشان به اندازه روغن زیتون رودبار عالی نیست.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار خاطرنشان کرد: هر ساله زیتونکاران از تولید روغن زیتون درآمد خوبی کسب می کردند و امسال کاهش تولید روغن زیتون موجب تضرر برخی از کشاورزان شده است.

بی انگیزه شدن جوانان برای فعالیت در باغات زیتون کوچک  

ابراهیمی با اشاره به اینکه هر چقدر مالک باغ زیتون دارای مساحت بیشتری باشد جوانان خانواده بیشتر در فعالیت زیتون ماندگار می شوند، اضافه کرد: اما در باغات کوچک معمولا جوانان انگیزه چندانی برای پرداختن به تولید زیتون و روغن زیتون ندارند زیرا توجیه اقتصادی چندانی برایشان ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار بیان کرد: اقتصادی شدن باغات موجب خواهد شد که هر روز جوانان نقش پررنگ تری در تولید محصولات کشاورزی و باغی داشته باشند.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر شهرستان رودبار بالغ بر ۲۲ هزار نفر بهره بردار زیتون دارد که در تولید روغن زیتون هم فعالیت دارند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا