گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برگزاری جشنواره انار روستای لات از توابع رودبار الموت غربی

جشنواره انار روستای لات از توابع رودبار الموت غربی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان با حضور در این جشنواره که روز جمعه ۳۰ مهر ماه برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات روستاییان و باغداران روستای لات، اظهار داشت: استان قزوین با دارا بودن بیش از ۸۴۰ هکتار باغ انار و تولید سالانه حدود ۶۸۰۰ تن محصول، سهم قابل توجهی از بازار این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: باغ‌های انار استان عمدتا در منطقه طارم سفلی و متمرکز در چند روستا شامل سنگان علیا و سفلی، آلتین کش، نهران و همچنین قسمتی نیز در روستای لات قرار دارند.

وی در خصوص برگزاری جشن‌ها و آیین‌های برداشت محصول نیز گفت: جشن انار مراسمی است که با هدف شکرگذاری، و با همدلی و همراهی کشاورزان هرساله از سوی روستاییان برگزار می‌شود و باغداران در این روز با جشن و سرور قدردان این نعمت الهی هستند.

گفتنی است، روستای لات در دورترین نقطه استان قزوین و در بخش رودبار الموت غربی هم مرز با روستای نوده از توابع استان گیلان، بیش از ۱۰۰ هکتار باغ انار دارد و حدود ۲۰۰ خانوار آن در تولید این محصول فعال هستند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا