گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

معرفی مناسب ترین ارقام نهال گردو در تهران

استان تهران جمعیت بیش از 13 میلیون نفر و مساحت 12 هزار کیلومتر مربع، پرجمعیت ترین استان کشور ایران است. این استان که مرکز آن شهر تهران است به عنوان یک استان با آب هوای معتدل شناخته می شود که سالانه با کشت قابل توجهی از بهترین نهال گردو رو به رو است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آریا نهال، استان تهران در نزدیکی استان البرز و رشته کوه های دماوند واقع شده است که سبب افزایش دما در این استان شده است. از طرفی نزدیکی زیاد به استان مازندران سبب تامین رطوبت کافی در این استان شده است.

همه این موارد دست به دست هم داده‌اند و آب و هوای معتدل استان تهران را به وجود آورده اند. اگر جزء افرادی هستید که قصد احداث و پروش مزارع گردو را دارید، این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود چرا که بنا داریم تا انواع بهترین نهال گردو در تهران را معرفی کنیم.

بهترین درخت گردو برای استان تهران:

استان تهران با توجه به آب و هوای معتدلی که دارد می تواند گیاهان زیادی را در این استان پرورش داد. در این قسمت قصد داریم تا بهترین درختان گردو در تهران را برای شما عزیزان معرفی کنیم. ۵ نوع از ارقام گردو وجود دارد که می‌تواند در این استان تولید محصول و رشد داشته باشند که به ترتیب عبارتنداز:

نهال گردو ژنوتیپ آریا،

نهال گردو اسرائیلی،

نهال گردو چندلر،

نهال گردو دماوند،

و نهال گردو اسرائیلی است.

نهال گردو ژنوتیپ آریا؛ اولین نهال از سری بهترین نهال گردو در تهران محسوب می شود. این درخت یکی ارقام گردو آزمایشگاهی و اصلاح نژاد شده می باشد که می تواند در شرایط مختلفی رشد کند.

نهال گردو ژنوتیپ در برابر بیماری و آفات مقاوم سازی شده است و گزومورفی بالایی دارد. از این رو می توان این درخت را درمناطق معتدل نیز کشت کرد. این درخت گردو معمولا سال اول تولید محصول دارد و بعد از سال پنجم صرفه و سود دهی آن آغاز می شود. به صورت بذر رشد یافته است و از نکات بسیار مثبت آن خودگردافشانی آن می باشد.

البته در کنار خرید نهال گردو ژنوتیپ آریا نهال می توانید به خرید نهال گردو اسرائیلی تهران هم فکر کنید زیرا یکی از ارقام محبوب گردوی پربار در تهران شناخته می شود.

نهال گردو دماوند؛ این درخت مناسب کشت در ارتفاعات استان تهران است زیرا برای تولید محصول نیازمند تحمل سرمای زیاد است. بهتر است بدانید، نهال های گردوی دماوند یک گردو تمام ایرانی و آشنا با آب و هوا و خاک ایران است.

درخت گردو دماوند در سنین بلوغ می تواند در هر هکتار تا ۳ تن محصول تولید کند که این رقم می تواند در صورت رسیدگی منظم و تقویت درختان و شرایط خوب آب و هوایی تا ۵ تن نیز برسد.

نهال گردو چندلر؛ که ریشه آمریکایی دارد ولی اولین بار در کشور (usa) به ثبت رسیده است. این درخت گردو یکی از بهترین نهال گردو در مناطق و آب و هوای معتدل است که بسیار دیرگل می باشد و باردهی آن در تمام دنیا زبان زد می باشد، کافیست تنها این گردو را در سایت های انگلیسی زبان عبارت(Walnut Chandler) سرچ نمایید تا با اصالت این گردوی جهانی آشنا شوید.

حداکثر ارتفاع این درخت به ۶ متر می رسد و جزء درختان گردو کوتاه قد است. این درخت گردو در سنین بلوغ می تواند تا ۷۰ کیلو گردو خشک را تولید کند. عمر این درخت گردو بیش از ۱۰۰ سال است.

همچنین شما می توانید جهت تمایل به پرورش نهال گیلاس با مراجعه به صفحه ی خرید نهال گیلاس در سایت آریا نهال به مشاهده ی فروش ۷ رقم از محبوب ترین ارقام نهال گیلاس در ایران که جز یکی از میوه های محبوب در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد.

نهال گردو اسرائیلی؛ یکی دیگر از ارقام گردو است که شما می توانید آن را در در استان تهران بکارید. این درخت گردو دارای شاخ و برگ بسیسار و متراکم است و عمل و فرایند هرس را باید هر ساله برای آن انجام دهید. باردهی بسیر پربار و خوشه ای دارد و از ارقام محبوب کشاورزان قدیمی ایران می باشد. این نژاد بذری بوده و اصالتی ایرانی دارد اما از قدیم به این اسم مطرح شده است.

پوشش گیاهی و درختان میوه ای که در استان تهران مناسب می باشند:

تهران به دلیل آب و هوای بسیار خوبی که دارد درختان و گیاهان بسیاری را می تواند پرورش دهد. از این رو پوشش گیاهی بسیار زیادی را در خود جای داده است. هم گیاهان و درختان خودرو در این استان زیاد است و هم درختان میوه را می توان پرورش داد.

بهترین نهال های میوه ای که می توانند در استان تهران به عمل بیایند شامل:

درخت سیب،

نهال خرمالو،

نهال آلبالو،

نهال زرد آلو،

نهال انجیر،

درخت گردو

و سایر مرکبات است که می توانید عملکرد خوبی از ارقام سازگار این درختان در این استان داشته باشید.

جمع بندی نهایی در رابطه با خرید نهال گردو در تهران:

اگر جزء افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری و احداث باغات میوه و باغ گردو را دارید، می توانید از خدمات فروش انواع نهال میوه ی نهالستان آریا نهال بهره مند شوید. سایت آریا نهال یکی از معتبرترین مراکز فروش مجاز نهال گردو در ایران می باشد که شما عزیزان می توانید در هر نقطه از استان تهران که قرار دارید تنها با یک تماس نسبت به خرید بهترین نهال گردو در تهران اقدام نمایید.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا