گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

خورهه محلات، میزبان جشنواره یاقوت‌های سرخ

دهیار روستای خورهه گفت: سومین جشنواره انار خورهه از ۱۸ الی ۲۰ آبان به مدت سه روز در روستای خورهه از توابع شهرستان محلات برگزار خواهد شد.

رجبعلی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سومین جشنواره انار خورهه با همکاری فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محلات و دهیاری و شورای اسلامی روستای خورهه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه در روز چهارشنبه، ۱۸ آبان از ساعت ۱۰ صبح با حضور مسئولین استانی و شهرستانی آغاز خواهد شد، افزود: در جشنواره امسال که با محوریت انار خورهه برگزار می‌شود، محصولات مرتبط با انار مانند رب انار و سایر تولیدات روستا از قبیل باسلوق، شیره، جوزقند و صنایع دستی در ۲۰ غرفه‌ به نمایش در خواهد آمد، همچنین یک غرفه از نمایشگاه به کتاب اختصاص داده شده‌ است.

وی هدف از برگزاری جشنواره را معرفی این روستا به عنوان تولیدکننده برتر انار عنوان کرد.

روستای خورهه در شمال شرقی شهرستان محلات از توابع استان مرکزی و در فاصله ۴۵ کیلومتری آن قرار دارد و به لحاظ آثار باستانی باقی مانده از دوران سلوکی و اشکانی، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این روستا به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوا، از بهترین مناطق کشور برای تولید انار به شمار می‌رود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا