گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای کریک از شهرستان سی سخت

در شهرستان سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد روستایی به نام کریک واقع شده که دارای آب و هوایی مطبوع، باغ هایی پر از میوه و شالیزارهایی با عطر خوش برنج نیز است

انگور، برنج، روغن حیوانی و کشک از بهترین سوغاتی‌های این روستا هستند که خرید آنها را به شما توصیه می کنیم .
دیگر محصولات روستای کریک گندم، جو و عدس است که در اراضی آبی و دیم روستا به ثمر می رسند. درختان هلو، گیلاس و زردآلو میوه های خوش طعمی را به شما هدیه می کنند . شیر و ماست کریک کاملا ارگانیک است و می تواند یکی از ره آوردهای سفر به این روستا باشد.
انبوه باغ‌های گسترده انگور، مخمل سبزمزارع برنج، صدای هلهله دخترکان روستا در میان انبوه ریسه‌های رنگارنگ، تابلوی زیبای خلقت در روستای کریک در کهگیلویه و بویر احمد است.
مراکز پرورش ماهی در این روستا مکانی زیبا است که نه تنها برای خرید ماهی مناسب است، بلکه امتداد زیبای چشمه سار یا رودخانه ای است که می تواند روزی دل انگیز را با صید ماهی برای گردشگران رقم بزند.
مردم روستای کریک نیز همچون دیگر روستاهای کشور روزگار خود را با کشاورزی، دامداری و باغداری می گذرانند و زنان روستا نیز دستی در هنرهای سنتی و صنایع دستی دارند.
صنایع دستی زنان روستا همچون کتابی تاریخی است که گذشته فرهنگ مردم را در این روستا ورق می زند و قالیبافی هنری است که نسل به نسل در این روستا جاخوش کرده است.
از دیگر هنر های زنان روستا سبد بافی، سوزن دوزی، گلیم بافی، بافت جاجیم، گبه و قالیچه است. یکی از مهمترین فرآورده های تولیدی در این روستا برنج چمپای محلی است که عطرش در شالیزارهای روستا از چند فرسخی نیز استشمام می شود.

مردان روستا روز خود را در کشتزارها و شالیزارها و باغات روستا به غروب پیوند می زنند و در شبی ستاره باران با خواندن فصلی از شاهنامه لذت زندگی در روستا را دوچندان می کنند.

۰%

امتیاز کاربر: ۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا