گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پیش بینی عبور تولید گوشت مرغ کشور از مرز ۲.۵ میلیون تن در سال جاری

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید گوشت مرغ ۲.۵ میلیون تن در سال ۹۷ بوده است که امسال از ۲.۵ میلیون تن عبور می‌کند و در سال ۱۴۰۰ از ۲.۷ میلیون تن خواهد گذشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی امروز در همایش ملی کشاورزی و رونق تولید اظهار کرد: ۱۰.۵ میلیون تن شیر خام در سال ۹۷ تولید شده است که این رقم در سال جاری به ۱۱ میلیون تن می‌رسد و در سال ۱۴۰۰، ۱۲ میلیون تن تولید خواهیم داشت.

وی افزود: سرانه مصرف جهانی شیر در  دنیا ۱۶۰ کیلوگرم است اما با توجه به ذائقه مردم کشورمان این رقم در کشورمان پایین است و ما در برخی از سال‌ها میزان تولیدمان بیشتر از مصرف بوده و حتی صادرات داشته‌ایم که این به معنی خودکفایی در تولید این محصول بر اساس میزان مصرف است. هر چند که لازم است بر اساس فرهنگسازی‌ها میزان صرف شیر و لبنیات در کشورمان افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی افزود: ۸۰۰ هزار تن شیر و محصولات لبنی کشورمان صادر می‌شود که این به معنی خودکفایی در تولید این محصول است.

رضایی افزود: میزان تولید طیور ۲.۵ میلیون تن گوشت مرغ در سال ۹۷ است که امسال از ۲.۵ میلیون تن عبور می‌کند و در سال ۱۴۰۰ از ۲.۷ میلیون تن خواهد گذشت.

وی با بیان اینکه نهاده‌ها،‌ تولید در این بخش وارداتی هستند گفت: چون قیمت مرغ در کشورمان ارزان است، مصرف آن  بالا رفته است اما با توجه به وابستگی به نهاده‌های تولید باید فکر دیگری انجام داد و جایگزین‌های دیگری برای مرغ داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در ارتباط با تولید تخم‌مرغ گفت: ۹۸۵ هزار تن تخم مرغ در سال ۹۸ تولید می‌شود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۰۳ هزار تن می‌رسد.

رضایی با بیان اینکه قیمت پیله تر ابریشم اصلاح شده است گفت: ۱۴۰۰ تن پیله تر ابریشم در سال ۹۸ تولید شد که این رقم در سال ۹۷، ۹۷۸ تن بوده است و پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۴۰۰ به ۲۱۰۰ تن برسد که این خود مصداقی از اقتصاد مقاومتی است.

۷ طرح جدید پرورش شتر در کشور آغاز شد

وی با بیان اینکه هفت طرح پایلوت جدید برای پرورش شتر در کشور وجود دارد گفت: در استان‌هایی که تولید اکولوژیک پرورش شتر در آنجا فراهم است این طرح‌ها پیاده می‌شود که در این ارتباط تفاهمنامه‌ای نیز با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضا رسانده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی افزود: توسعه تولید و پرورش گوشت شتر مرغ نیز در دستور کار است زیرا این محصول به طور همزمان گوشتی مشابه گوشت قرمز و سفید تولید می‌کند و می‌تواند جایگزینی برای گوشت قرمز و مرغ باشد.

رضایی با اشاره به اهمیت زنجیره‌های تولید در صنایع دام و طیور کشور گفت: فعالیت در این بخش‌ها منجر به افزایش بهره‌وری و رشد تولیدات کشورمان خواهد شد که مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا