گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

راه اندازی معاملات پسته در بورس کالا

معاون بورس کالا گفت: امکان معاملات گواهی سپرده و قرارداد آتی پسته در بورس کالا، از مهر امسال فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علیرضا ناصرپور گفت: پسته محصولی خاص است که بیشترین صادرات حوزه کشاورزی مربوط به این محصول است؛ بر این اساس، عمده پسته تولیدی کشور صادر می‌شود و بازارهای خوبی برای این محصول در جای جای دنیا وجود دارد.

معاون توسعه بازار بورس کالا افزود: این محصول گردش مالی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان دارد که ورود آن به بورس، از مهم‌ترین خواسته فعالان تولید و صادرات پسته است؛ بر این اساس با تمهیداتی که اندیشیده شده از مهر امسال و همزمان با برداشت پسته معاملات گواهی سپرده و قرارداد آتی پسته در قالب بورس کالا راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته و بورس پیش بینی موفقیت در خصوص عرضه این کالا در بورس را داریم؛ ضمن اینکه به منظور عرضه مناسب این کالا نیز انبارهای مناسبی در نظر گرفته شده است.

ناصرپور با اشاره به مزایای ورود پسته به بازار بورس خاطر نشان کرد: کشف نرخ عادلانه، افزایش سطح دسترسی کشاورزان به بازار در سطح ملی و بین المللی، استاندارد سازی پسته، کمک به صادر کنندگان محصول که با اطمینان می‌توانند محصول پسته را تهیه و صادر کنند از مهم‌ترین دستاوردهایی است که با عرضه پسته در بورس کالا پیش بینی می‌شود به دست بیاید.

۰%

امتیاز کاربر: ۵ ( ۱ نتایج)
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا