گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

طبیعت زیبای روستای لالان

لالان در واقع کوهستانی از لاله‌هاست، لاله‌هایی زرد و سرخ و زنبق‌هایی بنفش می باشد. در فصل بهار گلهای بسیار زیبایی در دامنه‌های کوه آن مشاهده می‌گردد.

«لالان» (Lalan) یا لالون از روستاهای بخش رودبار قصران در شهرستان شمیران استان تهران است که به‌ جهت وجود گل‌های لاله، به لاله‌گون مشهور بوده و به مرور زمان به لالون تبدیل شده است. روستای لالان در ۴۵کیلو متری شمال تهران، بخش رودبارقصران، دهستان رودبارقصران واقع شده است.

لالان در واقع کوهستانی از لاله‌هاست، لاله‌هایی زرد و سرخ و زنبق‌هایی بنفش می باشد. در فصل بهار گلهای بسیار زیبایی در دامنه‌های کوه آن مشاهده می‌گردد. مانند گل های لاله و شقایق و یک زیبایی خاصی را در این نواحی به وجود می‌آورد. وجود گل‌های یاس و بنفشه یکی دیگر از زیبایی  فصل بهار آن است.

شکوفه های سفید و صورتی انسان را مجذوب خود می کند. گلهای وحشی و خودرو که به رنگ زرد و سفید هستند زیبایی طبیعت را دو چندان می کند. اما در زمستان ها می توانید لالان را پوشیده از برف با زیبایی وصف نشدنی اش ببینید.

مکان های دیدنی روستای لالان

از مکان های دیدنی روستای لالان می توان به تنگه لالان، چشمه های فراوان به خصوص چشمه آب معدنی تلخ آب، رودخانه لالان، آبشار زیبای خُل نو اشاره کرد.

درختان بسیار زیبایی از قبیل درخت تبریزی که نشانه استوار بودن و مقاومت در برابر حوادث های طبیعی مانند باد، تگرگ و برفهای سنگین است سبزی های کوهی این روستا از قبیل تلفک و والک و گوالک، طعم بسیار بسیار لزیزی را دارا هستند.

آبشار لالون (خُل نو)

آبشار لالون (خُل نو) یکی از دیدنی‌های طبیعت جذاب البرز جنوبی است که با ۲۰ متر ارتفاع، در منطقه رودبار قصران قرار دارد و آب آن از کوهستان ورزاب تامین می‌شود. این آبشار در ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم و چهار کیلومتر بالاتر از زایگان واقع شده است.

دره لالون

این دره از لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه رودبار قصران در نزدیکی فشم و در شمال شرق تهران قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از روستای لالون یا لالان گذشت.

دره لالان با دیواره‌های بلند سنگ و صخره‌ای خود، تنگه واشی را در ذهن تداعی می‌کند. برای رفتن به دره لالان، پس از عبور از کنار رودخانه، مسیری پاکوب را می‌بینید که به این دره منتهی می‌شود.

پوشش گیاهی منطقه روستای لالان

از گون و گلپر تا لاله، شقایق، زرشک، سیرک و لوچک در روستای لالان رشد می‌کنند. زنان روستا در این فصل برای چیدن سبزی های کوهی عازم کوهها می گردند و غذاهای لذیذ و خوشمزه با این سبزی ها درست می کنند.

بيشتر بخوانيد:

روستای وردیج و واریش تهران
روستای سنگان با آبشار زیبای آن
روستای لزور یکی از بزرگترین روستاهای استان تهران

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا