گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

روستای وردیج و واریش تهران

روستای وردیج جزء بخش کن و سولقان شهرستان تهران است و بین تهران و کرج قرار دارد. این روستا بزرگترین روستای شمال غربی تهران است که جزء منطقه ۲۲ محسوب می شود.

روستای وردیج جزء بخش کن و سولقان شهرستان تهران است و بین تهران و کرج قرار دارد. این روستا بزرگترین روستای شمال غربی تهران است که جزء منطقه ۲۲ محسوب می شود.

اطراف روستا آثار سنگی شبیه صورتک ها و آدمک های غول پیکر وجود دارد. در مورد این سنگ ها روایت های مختلفی نقل شدهاست. بعضی ها بر این باورند که آدمک‌های سنگی  بخشی از قلعه‌ قدیمی بوده‌اند. برخی هم می گویند واقعا جاندارانی در این منطقه تبدیل به سنگ شده اند که چشم‌ ها و دهاننشان مثل یک حفره توخالی‌ست. زمین شناسان اما این مساله را به دلیل فرسایش طبیعی سنگ‌ ها به وسیله ی آب و باد در طول سال‌ ها می دانند. این نمایشگاه سنگی به دامنه ارواح سنگی یا آدمک جیان نیز معروف است.

اطراف روستا آثار سنگی شبیه صورتک ها و آدمک های غول پیکر وجود دارد. در مورد این سنگ ها روایت های مختلفی نقل شدهاست. بعضی ها بر این باورند که آدمک‌های سنگی  بخشی از قلعه‌ قدیمی بوده‌اند. برخی هم می گویند واقعا جاندارانی در این منطقه تبدیل به سنگ شده اند که چشم‌ها و دهاننشان مثل یک حفره توخالی‌ست. زمین شناسان اما این مساله را به دلیل فرسایش طبیعی سنگ‌ها به وسیله ی آب و باد در طول سال‌ها می دانند. این نمایشگاه سنگی به دامنه ارواح سنگی یا آدمک جیان نیز معروف است.

آب روستای وردیج از چشمه سارهای مختلفی خصوصا چشمه شاه و چشمه پااورزا و … تامين می شود.

آبشار لت ‌مال از دیگر جاذبه های روستای وردیج است که برای رسیدن به آن باید یک ساعت پیاده روی کرد. لت به معنی سنگ است و لت مال یعنی جایی که آب روی سنگ‌ ها مالیده می‌شود. یک رودخانه‌ فصلی هم در منطقه وردیج وجود دارد که فقط در زمستان و بهار پرآب است و بعد خشک می‌شود. منظره‌ جاده کوهستانی در کنار کوه‌ و رودخانه نیز بسیار دیدنی است.

۴ کیلومتر بعد از وردیج، با گذشتن از چند شیب به روستای واریش می رسیم. این روستا بسیار سرسبزتر از وردیج است و دارای باغ های فراوانی است. چشمه واریش، امام‌زاده بی‌بی زرین قمر و ارتفاعات پهنه حصار نیز از جاذبه های روستای واریش هستند. همچنین کمی دورتر از روستای واریش جاده مسیح‌ الله دین‌ محمد قرار دارد که مسیری برای کوهنوردان و گردشگران است.

مسیر این دو روستا جاده ای پر پیج و خم و کوهستانی است که ساختار آن شبیه به جاده امام زاده داوود است. روستاهای وردیج و واریش جز مناطق  ییلاقی محسوب می شود. به دلیل قرارگیری در منطقه ی کوهستانی دارای تابستان های خنک و زمستان سرد و خشک هستند.

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل بهار است که باغ های وردیج و واریش با شکوفه های زیبای گیلاس، زردآلو و آلبالو یکدست سفیدپوش شده و مناظری بدیع از طبیعت دلنشین بهار رو به نمایش می گذارند. پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی در کنار باغ های سرسبز و کوه های مرتفع و مناظر بی نظیر این دو روستا خاطرات زیبایی را برای شما رقم می زند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا