گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

روستای ماشاری بندرعباس

روستای ماشاری در دهستان سیاهو در بخش مرکزی بندرعباس و در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال این شهر قرار دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت این روستا ۲۴۶ نفر (۸۱ خانوار) بوده است.

روستای ماشاری در دهستان سیاهو در بخش مرکزی بندرعباس و در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال این شهر قرار دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت این روستا ۲۴۶ نفر (۸۱ خانوار) بوده است.

ماشاری دارای آب و هوای کوهستانی است و همین مساله موجب شده است تا این منطقه دارای طبیعت بکر و رودخانه های خروشان باشد. رودخانه دایمی هماگ یا جاماش که از روستای هماگ پایین سرچشمه می گیرد پس از گذشتن از روستاهای سیخوران و درگیران به ماشاری می رسد و پس از سیراب کردن باغات منطقه به طرف روستای بنگلایان و ماشکار ادامه مسیر می دهد. وجود این آب و هوا و رودخانه ها موجب رونق باغ های بسیاری مانند باغ نارنگی، پرتقال، خرما و انبه شده است. طبیعت زیبای این باغ ها نیز یکی از دلایل  جذب گردشگران در این منطقه است. نارنگی این منطقه به اندازه‌ای شناخته شده است که هر ساله و در فصل زمستان جشنواره ‌ای با نام جشنواره نارنگی در دهستان سیاهو برگزار می‌شود.

وجود این آب و هوا و رودخانه ها موجب رونق باغ های بسیاری مانند باغ نارنگی، پرتقال، خرما و انبه شده است. طبیعت زیبای این باغ ها نیز یکی از دلایل  جذب گردشگران در این منطقه است. نارنگی این منطقه به اندازه‌ای شناخته شده است که هر ساله و در فصل زمستان جشنواره ‌ای با نام جشنواره نارنگی در دهستان سیاهو برگزار می‌شود.

این روستا با همه ی زیبایی های طبیعی اش با مشکلات و محرومیت های فراوانی دست و پنجه نرم می کند. اهالی روستا از خدمات ابتدایی همچون آب آشامیدنی، راه ارتباطی، خانه‌ی بهداشت، تلفن روستایی و … برخوردار نیستند. آن ها آب آشامیدنی خود را اغلب از رودخانه منطقه تامین می کنند که در فاصله یک کیلومتری روستا قرار دارد. از این رو استفاده از روان آب ها موجب بروز بیماری های متعدد بین اهالی روستا شده است.

همچنین راه دسترسی به روستای ماشاری  به طول ۵ کیلومتر و خاکی و صعب العبور است به همین دلیل اهالی روستا و حتی گردشگران باید مسافت پنج کیلومتری مانده با روستا را پیاده و بدون خودرو طی کنند.

ماشاری یکی از روستاهای دیدنی و زیبای منطقه است که طبیعت بکر آن فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی است و نیازمند توجه هر چه بیش تر مسئولان برای رونق این منطقه و ایجاد اشتغال زایی برای اهالی می باشد.

 

۰%

امتیاز کاربر: ۱.۲ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا