گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای سنگان با آبشار زیبای آن

روستای سنگان، روستایی کوهستانی و بسیار زیبا در مسیر جاده کن، شمال غربی تهران و کمی بالاتر از سولقان بوده و دارای امامزاده و آبشاری زیبا است.

روستای سنگان در شمال غرب تهران و بالاتر از سولقان واقع شده است و از توابع کن محسوب می‌شود. سنگان یه روستای ییلاقی و پر از باغه که از چندین محله تشکیل شده که شامل شش محله به نام‌های ده پایین یا سنگان پایین، ده میان یا سنگان میانی، ده سر یا سنگان بالا، باغ‌دره، دره‌تک و سنگان نو است.  قدیمی ترین محله که در آن آثاری تاریخی همچون مقبره سه امام زاده به چشم می خورد، بخش سنگان پایین است.

آبشار سنگان یکی از آبشارهای بسیار نزدیک به شهر تهران می باشد که در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب این شهر و در دامنه‌ های قله پهنه‌ حصار، در روستایی به همین نام، از توابع بخش کن و شهر تهران، جاری است. آبشار سنگان حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد و از بالای صخره ای مرتفع به زمین صخره ای پایین دستش سرازیر می شود. آب این آبشار پس از عبور از کنار باغات روستا و سیر آب کردن آن ها، به رودخانه کن می ریزد.

آبشار سنگان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به اوج شکوه و زیبایی می‌رسد و در فصل تابستان معمولا به دلیل بارش کم باران این آبشار نیز آب کمتری دارد. در زمستان، این آبشار شکلی یخی به خود می گیرد و قطرات آبی که از آبشار به پایین می ریزند یخ می زنند و شکلی زیبا به این آبشار می دهند.

در طرف چپ آبشار هم با کمی فاصله غارهایی دیده می‌شوند. همچنین رودخانه فصلی سنگان به طول دوازده کیلومتر از دامنه های شرقی کوه کرکو، در ۳۵ کیلومتری شمال غربی تهران، سرچشمه گرفته و پس از سیراب نمودن روستاهای سنگان بالا، سنگان پایین و ده باغ، به رود کن یا سولقان می ریزد.

بیشتر بخوانید:

روستای وردیج و واریش تهران
روستای گچسر روستایی در استان البرز و در جاده چالوس
روستای تاریخی کردان شهرستان ساوجبلاغ

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا