گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید بیش از ۱۰۰۰ تنی آبزیان پرورشی در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: میزان تولید آبزیان پرورشی از ۲ هزار و ۷۰۰ تن سال ۷۰ به ۸۱ هزار و ۱۱۳ تن در سال گذشته رسیده است.

به گزارش وارش نیوز/ ولی‌الله محمدزاده  با بیان اینکه استان مازندران با وجود شرایط آب و هوایی مناسب و تنوع زیستی، همواره یکی از استان‌های مستعد در بخش کشاورزی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: با توجه به  وجود دریای خزر با سواحل طولانی برای پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی و پرورش ماهی در قفس‌های دریایی، ۱۷ هزار هکتار آب‌بندان، ۱۳ رشته رودخانه مهم شیلاتی در مناطق کوهستانی، ۵ هزار حلقه چاه کشاورزی مستعد برای فعالیت‌های آبزی‌پروری در مناطق جلگه‌ای، وجود مراکز تحقیقاتی اکولوژی دریای خزر و سردآبی دو هزار تنکابن، مازندران را به یکی از استان‌های مستعد آبزی‌پروری کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: ترویج روش‌ها و گونه‌های جدید آبزی‌پروری مانند پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس، افزایش کمی و کیفی تولید آبزیان پرورشی، ارتقای بهره‌وری در سطح مراکز آبزی‌پروری، ارتقای دانش فنی آبزی‌‌پروران و تولید محصولات با کیفت و صادرات‌محور با توجه به بازار و فروش آبزیان تولیدی از جمله اهدافی است که اداره‌کل شیلات مازندران به‌دنبال آن است.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: شناسایی اراضی کم‌بازده ساحلی برای پرورش ماهیان خاویاری، بهره‌برداری از ظرفیت دریای خزر برای پرورش ماهی در دریا، ایجاد تمهیدات لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آبزی‌پروری از جمله ‌اهداف قابل اجرای شیلات است که در دستور کار قرار دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای اتمام فعالیت ساخت‌وساز مراکز آبزی‌پروری که دارای پروانه تأسیس هستند در حال انجام است، ادامه داد: برای ارتقای بهره‌وری در مراکز آبزی‌پروری در حال پیگیری پرداخت تسهیلات ارزان قیمت  هستیم.

محمدزاده یکی از اهداف اجرایی این اداره‌کل را پیگیری فعال کردن مراکز آبزی‌پروری غیرفعال و نیمه‌فعال در مزارع و آب‌بندان‌ها عنوان کرد و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ظرفیت‌های جدید مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و زالوی طبی هستیم.

وی از پیگیری برای پرورش میگو در اراضی شمال بهشهر خبر داد و عنوان کرد: توجه به بازار و فروش آبزیان تولیدی با تأکید بر تولید محصول رقابتی، با کیفیت و صادرات محور در اولویت قرار دارد.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: تولید آبزیان پرورشی در مازندران در دو دهه گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده، به‌گونه‌ای که میزان تولید آبزیان پرورشی از ۲ هزار و ۷۰۰ تن سال ۷۰ به ۸۱ هزار و ۱۱۳ تن در سال گذشته رسیده است.

این مسؤول اضافه کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۷۶۹ مزرعه با ۶ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال به صورت مستقیم در بخش آبزی‌پروری فعالیت داشتند.

وی از رتبه نخست در تولید آبزیان پرورشی در چند سال اخیر در کشور خبر داد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
وارش نیوز
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا