گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای رمین با کوه های مینیاتوری

در شمال روستا، کوه های زیبا قد کشیده اند کوه های مینیاتوری است که با نام کوه های مریخی هم شناخته می شوند چون بسیار شبیه به سیاره ی مریخ هستند.

روستا در هفت کیلومتری بندر چابهار از نزدیک ‌ترین روستاهای صیادی به این شهر است و از سمت شرق از طریق جاده ساحلی بنادر صیادی بریس، پسابندر و خلیج گواتر را به شهر منتهی می‌ سازد. از لحاظ جغرافیایی روستای رمین در چابهار از شمال به کوه های روستای تیس کوپال، از سمت غرب به چابهار و از جنوب به دریای عمان نیز می رسد.

در شمال روستا، کوه های زیبا قد کشیده اند کوه های مینیاتوری است که با نام کوه های مریخی هم شناخته می شوند چون بسیار شبیه به سیاره ی مریخ هستند. این کوه ها در اندازه های بزرگ و کوچک و شکل های بسیار جالب و دیدنی که دارند هموراه توجه عده ی زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می کنند.

دیگر جاذبه‌ای که در روستای رمین وجود دارد درختن کهن سال مکر زنان است که محلی‌ها آن را با نام کرگ هم یاد می‌کنند. این درخت بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد و در مرکز روستا در نزدیکی قبرستان قرار گرفته است و مردم محلی در پای آن قربانی می‌کنند و به نیایش می‌پردازند. در زمان های قدیم آخر هفته ها زیر سایه ی این درخت گوسفند و بز قربانی می کردند و در اطراف قبرستانی که در جنوب روستا قرار دارد در کنار این درخت برای شفای بیماران و گره گشایی از کار مشکل داران دعا می خواندند.

یکی از بزرگترین تالاب‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد تالاب لیپار است که در ۴ کیلومتری روستای رمین در چابهار نیز واقع است. این تالاب محل رویش انواع درختچه‌های حرا، گز و چش است که مناظر بسیار چشم‌نوازی را خلق کرده‌اند. در این تالاب انواع پرندگان نظیر چنگر، فلامینگو، کشیم، حواصیل سفید و خاکستری، طاووسکن، باقرقره، تیهو و خوتکا زندگی می‌کنند که اکوتوریسم خاصی را برای منطقه به‌وجود آورده‌اند، لذا بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت در فصل مهاجرت پرندگان از این تالاب بازدید می‌کنند.

در این روستای ساحلی زنان هنرمند و پر قدرتی زندگی می کنند و به هنرهای صنایع دستی نظیرسوزن دوزی، مكرمه بافی، گل‌سازی و توربافی مشغولندبا تلاش و پشتکار خود صنعت صنایع دستی این منطقه را در دست گرفته اند که به اقتصاد خانواده و هم به رشد صنعت توریست و صنایع دستی کمک می کنند، علاوه بر این ها باعث ایجاد فرصت های شغلی هم در روستای رمین شده است.

بیشتر بخوانید:

روستای کوپچ در میان کوه های نیکشهر
روستای کلپورگان تنها موزه زنده سفال جهان
تمین، روستای گردشگری در سیستان

۰%

امتیاز کاربر: ۱.۴ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا