گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ورمی کمپوست جایگزینی مهم برای کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: ورمی کمپوست جایگزینی مهم برای کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، منوچهر رحمانی در بازدید از کارگاه تولید کود ورمی کمپوست در شهر یامچی اظهار کرد: با توجه به روند کاهش استفاده از کودها و سموم شیمیایی و به منظور تولید محصولات ارگانیک و توسعه استفاده از کودهای آلی به‌ ویژه ورمی کمپوست ایجاد کارگاه‌های تولید کود ارگانیک جزو برنامه‌های اولویت‌دار این مدیریت محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند اضافه کرد: ورمی کمپوست، سبک و فاقد هرگونه بو، عاری از تخم علف‌های هرز و حاوی میکرو ارگانیسم هوازی سفید مانند ازت و باکتری ها است.

رحمانی ادامه داد: بالا بودن میزان عناصر اصلی غذایی در مقایسه با سایر کودهای آلی و دارا بودن عناصر میکرو مانند آهن، روی، مس و منگنز از دیگر ویژگی‌های کود ورمی کمپوست است.

وی بیان کرد: دارابودن مواد محرکه  رشد گیاهی نظیر هورمون ها، قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی، فرآوری سریع تر از سایر کمپوستها، عاری از باکتریهای غیرهوازی، قارچها و میکروارگانیسم های پاتوژن و قابل مصرف در پرورش همه محصولات کشاورزی است.

وی کود ورمی کمپوست را جایگزینی مهم برای کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی شهرستان عنوان کرد و گفت: بدون تردید می توان با ایجاد کارگاه های تولیدی و صنایع تکمیلی بخش کشاورزی گام موثری در افزایش اشتغال شهرستان برداشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند  افزود: تمام تلاش ما این است تا با حمایت از این گونه بخشهای تکمیلی زمینه مناسبی را جهت توسعه همه جانبه کشاورزی که یکی از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت شهرستان است ایجاد کنیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا