گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای خان کندی در مرز ایران و جمهوری آذربایجان

خان کندی یکی از روستاهای استان اردبیل است که در بخش مرکزی شهرستان گرمی در مرز ایران و جمهوری آذربایجان واقع شده‌است.

روستای خان کندی در عرض جغرافیایی ۳۸٫۵۵ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۴۸٫۰۳ شرقی در بخش مرکزی شهرستان گرمی استان اردبیل در مجاورت روستاهای لسگه درق و عزیزلو و روستای تولون و در دامنه کوه قبله‌داشی از قله‌های رشته کوه صلوات داغی قرار گرفته‌است. از دیگر قله‌های مرتفع این رشته کوه در این منطقه می‌توان قولاداشی (قولی‌داشی) را نام برد.

روستای خان‌کندی آب و هوایی کوهستانی و خنک در تابستان دارد و در فصل زمستان سرد و برفی است. برای رسیدن به روستای خان کندی از دو مسیر می‌توان استفاده کرد. اگر از سمت اردبیل بروید از جاده قدیم اردبیل -گرمی از مسیر کنگان به روستای تولون رسیده و از آنجا به خان‌کندی می‌رسید. مسیر دوم از سمت گرمی مستقیم به تولون و سپس به خان‌کندی می‌رسد.

از جاذبه های این روستا وجود چشمه آبی جوشان با آب بسیارسرد و گوارا در دل طبیعت بنام خان بلاغی و برکه آبی دیگر در نزدیکی ده با نام قالغانلو گلی و مراتع سرسبزی به نامهای یورد و آرپاچوخوری و سایرمراتع سرسبز با گلهای وحشی و چشمه ساران دیگر و درختان و باغات خودرو و مزارع کشت دیم و … میباشد.

مراتع سرسبز و ارتفاعات روستا پوشیده از انواع گَوَن یونجه و شبدرکوهی است. همچنین این روستا محلی مناسب برای رشد دامپروری، زنبورداری و کشاورزی دیم بوده و اکثر ساکنان آن به دامپروری و کشاورزی دیم مشغول هستند و از این طریق امرار معاش و کسب درآمد می‌کنند. باغداری و کاشت درختان گردو، آلوچه، سیب و گیلاس به‌طور محدود در روستا پرورش داده می‌شود.

به علت شرايط خاص طبيعي و جغرافيايي منطقه، انواع مختلفي از حيات وحش در کوهها و مراتع مجاور خان‌کندي ديده مي‌شود که از مهمترين آن مي‌توان به انواع كبك، كبوتر وحشي، زردپره، شاهين، بالابان، عقاب، لاک‌پشت، روباه، شغال، جوجه تيغي، گرگ و گراز و چندين جانور ديگر اشاره كرد.

بیشتر بخوانید:

روستای اونار یکی از زیباترین روستاهای استان اردبیل
روستای شایق سرعین اردبیل
غذاهای سنتی و اصیل محلی اردبیل

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۱ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا