گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کوچ بهاره عشایر آذربایجان‌ غربی به تعویق افتاد

سرپرست اداره‌کل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت جامعه عشایری زمان کوچ بهاره عشایر با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به تعویق افتاد تا تمهیداتی در خصوص سلامت عشایر اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی بهادری افزود: کوچ بهاره عشایر بدون هماهنگی با منابع طبیعی و آبخیزداری به مراتع مناطق ییلاقی استان تخلف محسوب می‌شود و قبل از زمان تقویم کوچ، خدمات‌رسانی از سوی هیچ دستگاه اجرایی برای عشایر در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: عشایر با آغاز فصل بهار، همه ساله از بخش‌های مختلف استان به مناطق سردسیر و ییلاقی کوچ می‌کنند.

وی بیان کرد: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت در ۱۶ شهرستان این استان مستقر هستند که حدود ۶۰۰ خانوار از آنها به ییلاق‌های خارج از استان در دامنه‌های جنوب سهند و اطراف شهرستان مرند از توابع آذربایجان شرقی کوچ می‌کنند.

بهادری ادامه داد: ۶ هزار خانوار از عشایر شمال استان بیشتر به مناطق ییلاقی شهرستان چالدران و عشایر جنوب استان نیز به مناطق ییلاقی شهرستانهای نقده، پیرانشهر، اشنویه، مهاباد، ییلاقات سلیم خان شهرستان شاهین‌دژ و دامنه‌های سهند آذربایجان شرقی کوچ می‌کنند.

لازم به ذکر است که ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا