گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

محصول تاکستان های بیضا به بازار آمد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت انگور از سطح 1570هکتار از تاکستان های این شهرستان خبر داد و گفت: عرضه محصول این باغ ها به بازار تا آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از ۱۸ هزار تن انگور از تاکستان های دیم و آبی شهرستان بیضا برداشت شود که علاوه بر مصارف تازه خوری به صورت مویز و کشمش فرآوری و به کشور های افغانستان و پاکستان صادر خواهد شد.

به گفته وی؛ استفاده به صورت آبغوره، غوره خشک، پودر غوره، ترشی غوره، سرکه و شیره انگور از دیگر اشکال مصرف انگور شهرستان بیضا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری به دلیل وقوع شرایط خشکسالی، سرمازدگی شدید بهاره و جاری شدن سیل اخیر میزان تولید انگور در شهرستان بیضا کاهشی است، اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری انگور به منظور ایجاد ارزش افزوده از ضرورت های بخش کشاورزی این شهرستان است.

مویدی با اشاره به اینکه ریش بابا، عسکری، سمرقندی و رطبی از مهم ترین ارقام انگور شهرستان بیضا است، ابراز کرد: انگور محصولی کم آب بر است و با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان انگور تولیدی از کیفیت و بازار پسندی بالایی برخوردار است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا