گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برداشت انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر آغاز شد

برداشت محصول انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر با فرا رسیدن زمان استحصال این میوه آغاز شده و تا نیمه مهرماه ادامه خواهد یافت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پیش‌بینی می‌شود امسال با ۲۰ درصد افزایش تولید محصول نسبت به سال گذشته، بیش از ۲۸ هزار تن انگور مرغوب از تاکستان‌های شهرستان مشگین‌شهر برداشت شود.

بنا به اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، در ۲ هزار هکتار از ۱۴ هزار هکتار باغ موجود در شهرستان مشگین‌شهر، انواع ارقام انگور کشت شده است.

رقم غالب انگور در این شهرستان کشمشی بی‌دانه بوده و ارقام دیگری همچون شاهانی، صاحبی، خلیلی، یاقوتی، نورس، آلدرق، گلین بارماقی، رسمی و سلطانی نیز در این شهرستان استحصال می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به شروع برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان مشگین‌شهر در روزهای اخیر گفت: امسال کیفیت محصول تولیدی در مقایسه با سال‌های قبل بسیار مناسب است و به دلیل رنگ، طعم و ترد بودن این محصول با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد.

احمد شهریار رقم غالب انگور کشت شده در شهرستان مشگین‌شهر را انگور سفید کشمشی بی‌دانه با سلطانی ذکر کرد و افزود: انگور کشمشی بی‌دانه مشگین‌شهر شهرت ملی دارد و علاوه بر تامین نیاز استان اردبیل، به سایر مناطق کشور نیز ارسال می‌شود.

وی سیلیس‌دار بودن خاک منطقه، موقعیت خاص جغرافیایی و اختلاف شدید دمای شب و روز را عامل اصلی مرغوب بودن انگور مشگین‌شهر ذکر کرد و ادامه داد: محصول انگور این شهرستان اغلب مصرف تازه خوری دارد و با توجه به قند بیش از ۲۷ درصد و تُرد بودن محصول، مشتریان زیادی در سایر مناطق کشور هم دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: درسال‌های اخیر با هدف افزایش بهره‌وری، استفاده از روش فراز و یا داربستی در تاکستان‌های شهرستان مشگین‌شهر رواج یافته و در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از تاکستان‌های این شهرستان داربستی و رو سیمی شده است.

وی همچنین با اشاره به عمر بالا و مصرف کم آب درخت انگور و مقاومت بالای درخت و محصول آن در برابر تنش سرما گفت: درخت انگور با توجه به این ویژگی، جزو درختان مفید و پرثمر بوده و متناسب با اقلیم منطقه مشگین‌شهر است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا